Ana içeriğe geç

Son saniye YKS'ye alınmayan genç kız: Benim vaktim vardı, kapıyı yüzüme kapattılar

Osmaniye'de AYT sınavına son saniyelerde yetiştiğini ancak okul kapısından içeri alınmadığını söyleyen 18 yaşındaki Rümeysa İşçi, bir yıllık emeğinin boşa gittiğini belirterek yaşadıklarını anlattı. En büyük hayalinin hemşire olmak olduğunu söyleyen genç kız, "Benim hala saniyelerim vardı. Geldiğimi görünce kapıyı yüzüme kapattılar. Tüm emeklerim birkaç saniyeyle çöp oldu" sözleriyle yaşadığı hayal kırıklığını dile getird

Son saniye YKS'ye alınmayan genç kız: Benim vaktim vardı, kapıyı yüzüme kapattılar
Medyafaresi
16

Osmaniye'de Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nın (YKS) ikinci oturumu olan Alan Yeterlilik Testi'ne (AYT) katılmak için sınavın yapıldığı okula son saniyelerde ulaşan ancak geç kaldığı söylenerek kapıdan çevrilen 18 yaşındaki Rümeysa İşçi, sınav günü yaşadıklarını ilk kez anlattı.

"ONLAR DA ÇELİŞKİ YAŞADI SONRA ALMADILAR"
Olayın etkisini hala atlatamadığını dile getiren Rümeysa İşçi, "Sabah erkenden yola çıkmamıza rağmen trafik yoğunluğundan son bir dakika kala okulun önündeydik. Yetişmiştim ve iki kapı da açıktı. Görevliler benim geldiğimi görünce kapıyı yüzüme kapattılar. Orada kendi aralarında çelişki içerisinde alsak mı almasak mı diye konuştular. Ondan sonra beni almadılar" diye konuştu.

"BENİM HALA SANİYELERİM VARDI"
İşçi, "Benim hala saniyelerim vardı ama buna rağmen beni almadılar. Oradaki velilerin 'Bu kız zamanında geldi, alın' demesine rağmen beni almadılar. Sınava giremedim" dedi.

"TÜM EMEKLERİM BİRKAÇ SANİYEYLE ÇÖP OLDU"
Yaşadığı mağduriyet nedeniyle ilgili birimlere şikayette bulunduğunu aktaran Rümeysa İşçi, "En büyük hayalim hemşirelik benim için hayal olarak kaldı. Ben çok çabaladım, çok emek sarf ettim, çok yoğun bir dönemden geçtim" dedi.

Sınava giremediğini, emeklerinin karşılığını alamadığını anlatan Rümeysa İşçi, şöyle devam etti:

"Bu bir vicdan ve insanlık meselesi. Eğer oradakiler insanlıktan nasibini almış olsalardı bana yardımcı olurlardı. Kendi çocukları da olabilirdi. Kendi çocukları olsa onlara da mı o şekilde davranacaklardı? Çok mağdurum, çok üzülüyorum. Saf bir emek, saf bir çabaydı. Benim bir yıllık emeğim boşa gitti. Ben şimdi ne yapacağım? Tüm çabalarım tüm emeklerim birkaç saniyeyle çöp oldu. Ben şunu sorguluyorum. Oradaki ÖSYM görevlisinin kendi çocuğu olsaydı aynısını yapabilecek miydi? Onu o şekilde bırakmaya içi elverecek miydi?"

ANNE İŞÇİ: KAPILAR AÇIKKEN BİZİ GÖRÜP KAÇTILAR
Anne Nazife İşçi ise şunları söyledi:

"Veliler bahçede sohbet ediyorlardı. Her iki kapı da açıktı. Kapılar açık olduğu halde bizi görüp kaçtılar ve bütün veliler hala içerideydi. Biz giremedik. Giremediğimiz için mağduruz. Kızım kendince çok çalışmıştı. Hiçbir özel eğitim almamıştı. Hastanede staj görüyordu. Staj sonrası kütüphaneye gidip orada ders çalışıyordu. Bazen kütüphaneden gece yarıları geliyordu. Tek hayali bu sene kazanıp hemşire olabilmekti. Hemşireliği çok istiyordu. Bir an önce derslerinde başarılı olup, sınava girip, hemşirelik istiyordu. Çünkü bizim beklemek gibi kalmak gibi bir alternatifimiz yoktu. Çalışkan bir öğrenciydi, çalışıyordu. Azimliydi ama böyle bir durumla karşılaşacağımızı hiç bilememiştik. Bu duruma maruz kaldık. Neye uğradığımızı bilemedik. Yapılan hareket hiç hoş değildi. Söylenecek bir kelime bulamıyorum. Bizim bu mağduriyetimizin giderilmesini istiyoruz."

Kaynağa Git

İlgili Haberler