Ana içeriğe geç

Afganistan’da memurlara akıllı telefon yasağı

Afganistan'da hükümet çalışanlarının akıllı telefon kullanması yasaklandı.

Afganistan’da memurlara akıllı telefon yasağı
Haber Global
16

Karar, üst düzey yöneticilerden alt kademe personele kadar tüm kamu görevlilerini kapsıyor. Yayınlanan talimatta, “Akıllı telefon kullananların cihazları parçalanacak, ayrıca yasal ve şeri cezalar uygulanacaktır” ifadelerine yer verildi.

Sosyal medyada paylaşılan görüntülerde, Taliban yetkililerinin yasağı duyurduğu ve bazı akıllı telefonların kırıldığı görüldü.

Yasağa ilişkin muafiyetin yalnızca Taliban lideri Hibatullah Akhundzada tarafından verilecek özel yazılı izinle mümkün olduğu belirtildi.

Ülkenin bazı bölgelerinde ise kısıtlamaların yalnızca kamu çalışanlarıyla sınırlı kalmadığı; kadınlar, sağlık çalışanları, öğretmenler ve öğrencilerin de uygulamadan etkilendiği bildirildi.

Afganistan yönetimi son dönemde internet erişimini de kısıtlamaya yönelik adımlar atmıştı. Geçen yıl ülke genelinde iki gün süren bir internet kesintisi uygulanmış, ancak yaşanan protestoların ardından Taliban yönetimi bu uygulamadan geri adım atmıştı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler