Ana içeriğe geç

Bursa'da rüşvetin itirafı ses kaydında: Nilüfer Belediyesi milyonlarca lirayı CHP Genel Merkezi'ne göndermiş!

Bursa Cumhuriyet Başsavcılığı'nın CHP'li Nilüfer Belediyesi'ne yönelik rüşvet ve yolsuzluk soruşturmasında kan donduran bir ses kaydı deşifre edildi. Eski İmar Müdürü Ayşegül Erkol'a ait olan ses kaydında, imar dosyalarından toplanan milyonlarca liralık rüşvet paralarının araçlara, Nilüfer Belediyespor'a ve seçimlerde kullanılmak üzere CHP Genel Merkezi ile İl Teşkilatı'na gönderildiği itiraf ediliyor.

Bursa'da rüşvetin itirafı ses kaydında: Nilüfer Belediyesi milyonlarca lirayı CHP Genel Merkezi'ne göndermiş!
Süper Haber
16

Bursa Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen CHP'li Nilüfer Belediyesi odaklı rüşvet ve yolsuzluk soruşturmasında, organize çarkı tüm çıplaklığıyla ortaya koyan şok bir delil iddianameye girdi.

İçişleri Bakanlığı tarafından Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevinden uzaklaştırılan Mustafa Bozbey'in de aralarında bulunduğu 64 sanık hakkında hazırlanan 862 sayfalık iddianamede, özel ekiplerce deşifre edilen 1 saatlik ses kaydı deprem etkisi yarattı.

PARAVAN ŞİRKETLER ÜZERİNDEN YÜKLÜ MİKTARDA RÜŞVETSoruşturma kapsamında, 1999-2019 yılları arasında Nilüfer Belediye Başkanlığı yapan ve sonrasında Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevinden uzaklaştırılan Mustafa Bozbey'in 402 yıla kadar hapsi isteniyor.

Bozbey'in yakınları üzerine kurulduğu tespit edilen VEREV İnşaat ve SERES Gayrimenkul gibi paravan şirketler aracılığıyla müteahhitlerden ve iş insanlarından yüklü miktarda rüşvet alışverişi yapıldığı saptandı.

1 SAATLİK GİZEMLİ KAYIT KRİMİNALDE ÇÖZÜLDÜSoruşturmanın seyrini değiştiren ses kaydı, dönemin Nilüfer Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürü Ayşegül Erkol'un cep telefonu incelemesinde ele geçirildi.

Büyük bir kısmı ilk etapta çözülemeyen kayıt, savcılık onayıyla gönderildiği Ses İnceleme Şube Müdürlüğü'nde tamamen deşifre edildi.

Ayşegül Erkol'un, "Mahmut" isimli bir şahısla yaptığı 1 saatlik bu kritik görüşme kaydını, Proanaliz Yapı Şirketi sahibi Tamer İşler'e gönderdiği belirlendi.

"RUHSATLAR VERİLİNCE PARALAR GELİYORDU, GENEL MERKEZE GİTTİ"2024 yılına ait olduğu saptanan ses kaydında eski İmar Müdürü Ayşegül Erkol'un, toplanan rüşvet paralarının nerelere dağıtıldığını tek tek itiraf ettiği görüldü.

İddianameye yansıyan kan donduran itirafta Erkol şu ifadeleri kullanıyor:"Bakın Mahmut Bey, 20 Kasım'dan 30 Mart'a kadar olan dosyalardan alınan paraların 10 milyonu araçlara gitti.

15-20 milyonu Nilüfer Belediyespor'a gitti.

Büyük bir kısmı da seçimlerde kullanılması için CHP Bursa İl Teşkilatı'na ve Genel Merkez'e gönderildi.

Ruhsatlar verilince geliyordu paralar... Yalan söylüyorsam hastalıktan öleyim ya öleyim.

"Kaynak: Sabah Gazetesi

Kaynağa Git

İlgili Haberler