Ana içeriğe geç

Kim Jong-un'dan nükleer mesaj: Tek doğru yol bu

Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, ABD ve müttefiklerinden gelen tehditleri gerekçe göstererek nükleer gücü artırmanın ülkenin güvenliği için “en doğru ve tek yol” olduğunu savundu.

Kim Jong-un'dan nükleer mesaj: Tek doğru yol bu
Akşam
16

Kuzey Kore'de iktidardaki İşçi Partisi'nin bu hafta sona eren toplantısında konuşan Kim Jong-un, ülkesinin nükleer kapasitesini büyütme hedefini yineledi.

KİM'DEN NÜKLEER GÜÇTE SÜREKLİ ARTIŞ VURGUSU

Kim, istikrarsızlaşan dünya koşullarında Kuzey Kore'nin nükleer gücünü sürekli artırmasının kaçınılmaz olduğunu belirterek, savaş gemilerinin nükleer füzelerle donatılacağını, silah üretiminde kullanılan malzemelerin artırılacağını ve nükleer cephaneliğin katlanarak büyütüleceğini açıkladı.

UZMANLARDAN CAYDIRICILIK VE DAĞINIKLIK DEĞERLENDİRMESİ

Pyongyang yönetiminin açıklamalarında zaman zaman abartılı ifadeler kullandığını belirten uzmanlar ise asıl tartışmanın artık Kuzey Kore'nin nükleer silaha sahip olup olmadığı değil, neden bu kadar büyük bir cephanelik kurmaya çalıştığı olduğunu ifade ediyor.

Seul merkezli Sejong Enstitüsü araştırmacılarından Peter Ward, Kuzey Kore'nin hedefinin nükleer kapasitesini tek bir askeri operasyonla yok edilemeyecek kadar geniş ve dağınık hale getirmek olduğunu söyledi.

Ward, İran örneğine dikkat çekerek, nükleer silaha tam anlamıyla sahip olamayan ülkelerin caydırıcılık oluşturmak yerine saldırılara açık hale geldiğini belirtti. Uzmanlara göre Pyongyang yönetimi bu tabloyu yakından izliyor ve kendi nükleer programını bu risklere karşı şekillendiriyor.

Kaynağa Git

İlgili Haberler