Emek Partisi Genel Başkanı Seyit Aslan, NATO Zirvesi önce 209 kişinin gözaltına alındığı operasyonlara ilişkin sosyal medya hesabından açıklama yaptı. Aslan, “Tarihin en kanlı terör ve savaş örgütü NATO’yu karşılamak için aylardır hazırlık yapanlar, bölge halklarına kan, gözyaşı ve yoksulluktan başka bir şey getirmeyen NATO’ya karşı mücadele edenleri ‘terör’yaftasıyla gözaltına alıyor” şeklinde açıklama yaptı.
"Saray düzeninin tüm engelleme çabalarına rağmen ‘NATO defol’ diyeceğiz"
Zirve öncesinde başkentte alınan yoğun önlemlere dikkat çeken Aslan, "Gazze’den İran’a, Lübnan’dan Suriye’ye katliamlar örgütleyen NATO üyesi devlet başkanları Türkiye’ye gelecek diye, Ankara’da adeta OHAL ilan edilmiş durumda. Savcılık 211 kişi hakkında gözaltı kararı verdi; 200’ün üzerinde kişi gözaltına alındı. İktidarının bekasını emperyalistlerin çıkarlarına bağlayan işbirlikçi Saray düzeninin tüm engelleme çabalarına rağmen, ‘NATO defol’ demek için alanlarda olmaya devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.
Demokrasi güçlerine mücadele çağrısı
Emperyalistlerin çıkarları uğruna emeği ucuzlaştırılan işçi ve emekçileri, geçim kaynakları yağmaya açılan üretici köylüleri NATO’ya karşı mücadele çağrısında bulunan Aslan, “Emperyalist barbarlığa ve sömürüye karşı; barış, demokrasi ve özgürlük için tüm demokrasi güçlerini mücadeleye çağırıyoruz. Operasyonlar son bulsun, gözaltına alınan herkes derhal serbest bırakılsın, eylem yasakları ve yasak kararları geri çekilsin” şeklinde açıklama yaptı.