Hürmüz Boğazı’nda yaşanan gerilimle fosil yakıta bağımlılığın sonuçlarının tüm dünyada görüldüğüne dikkati çeken Kurum, yenilenebilir enerji kaynaklarının ve enerji bağımsızlığının ciddiyetinin bir kez daha idrak edildiğini vurguladı. Kurum, Türkiye’nin COP31 Başkanlığının böyle bir süreçte çok daha fazla anlam kazandığına işaret etti.
10 ÖNCELİKLİ ALAN VAR
Türkiye’de 1 Temmuz itibarıyla depozito uygulamasına geçileceğine işaret eden Kurum, “Geri dönüşüm oranında yüzde 37’deyiz. Amacımız, 2053’e doğru döngüsel ekonomide bu oranı yüzde 80’e çıkarmak” dedi. Kurum, COP31 Eylem Gündemi’nin 10 öncelik alanını Sıfır Atık, temiz enerji dönüşümü ve elektrifikasyon, gıda güvenliği, iklim uygulama köprüsü, okyanuslar ve denizler, iklim dirençli şehirler, gençlik ve eğitim, dinamik ve dayanıklı sağlık sistemleri, Rio sinerjisi ve yeşil sanayileşme olarak sıraladı.