Fransa genelinde rekor kıran aşırı sıcak dalgası can almaya devam ediyor. Paris'in kuzeyindeki Saint-Gratien'de, babası uyuduğunu sanırken kilitsiz araca gizlice giren 3 yaşındaki bir çocuk, çocuk kilidinin devrede olması nedeniyle dışarı çıkamayarak hayatını kaybetti.
İlk soruşturma bulgularına göre, anne 18 aylık ikinci çocuklarıyla birlikte uyurken, baba ise bahçedeki kulübede çalışıyordu.
Euronews'in haberine göre babanın oğluna öğle uykusuna yatmasını söylemesinin ardından, 3 yaşındaki çocuk en az 45 dakika boyunca ebeveynlerinin görüş alanından çıktı. Bu sırada bahçede duran kilitsiz araca binen çocuk, kapıyı kapatınca içeride mahsur kaldı.
Çocuk kilidi yüzünden dışarı çıkamadı
Cumhuriyet Savcısı Guirec Le Bras, aracın kapıları dışarıdan kilitli olmasa da içerideki çocuk kilidinin aktif olması nedeniyle küçük çocuğun kapıyı açamadığını doğruladı. Savcı, "Çocuğun kendi kendine içeri girip kapıyı kapattığı ve ailesi tarafından baygın halde bulunmadan önce araçta mahsur kaldığı anlaşılıyor" dedi.
İtfaiye ekipleri ve anne-babanın çocuğu hayata döndürmek için yaptığı tüm kalp masajı müdahaleleri sonuçsuz kaldı. Olayın ardından sinir krizi geçiren anne, şok halinde hastaneye kaldırıldı.
Bir haftada üçüncü çocuk ölümü
Bu olay, Fransa'yı esir alan aşırı sıcaklarda araç bağlantılı yaşanan ilk çocuk ölümü değil. Henüz pazartesi günü, Fransa'nın güneyindeki Carpentras kasabasında, bir sitenin otoparkındaki aile aracında 2 ve 4 yaşlarında iki çocuğun cansız bedenleri bulunmuştu.
Bu iki kardeşin de annelerinin gözetiminden kaçarak araca girdikleri ve içeride mahsur kaldıkları belirlenmişti.
Fransa, meteoroloji kayıtlarının tutulmaya başlandığı 1947 yılından bu yana en sıcak gününü yaşadı. Ülke genelinde ulusal sıcaklık ortalaması 30°C olarak ölçülürken, başkent Paris'te termometreler 40,3°C’yi gösterdi. Bu durum, Paris tarihinde 150 yıl içinde söz konusu eşiğin dördüncü kez aşılması anlamına geliyor.
Geçen haftadan bu yana sıcaklığa bağlı toplam ölüm sayısı henüz netleşmedi. Paris Belediye Başkan Yardımcısı Emmanuel Gregoire, başkentte ölüm oranlarında bir artış olduğunu bildirdi ancak kesin bir rakam vermedi. Vatandaşlara ciddi bir çağrıda bulunan Gregoire, "İnsanları kendi iyilikleri için dikkatli olmaya çağırıyorum" diyerek en sıcak saatlerde dışarı çıkılmamasını istedi.