Ana içeriğe geç

Ticaret Bakanlığı: Taşınmaz satışlarında güvenli ödeme sistemi ertelendi

Ticaret Bakanlığı, gayrimenkul alım satımında dolandırıcılığı ve kayıt dışılığı önlemek amacıyla hayata geçirilecek "Güvenli Ödeme Sistemi"nin zorunlu yürürlük tarihini, teknik entegrasyon süreçlerinin tamamlanması için 3 ay erteleyerek 1 Ekim olarak belirledi.

Ticaret Bakanlığı: Taşınmaz satışlarında güvenli ödeme sistemi ertelendi
Kanal 6
16
Ticaret Bakanlığı, gayrimenkul sektöründe kayıt dışılığı azaltmak ve dolandırıcılık vakalarının önüne geçmek amacıyla hayata geçirilmesi planlanan "güvenli ödeme sistemi" hakkında önemli bir karar aldı. Bakanlıktan yapılan resmi açıklamaya göre, normal şartlarda yakın zamanda yürürlüğe girmesi beklenen zorunlu sistemin devreye alınma tarihi 1 Ekim'e ertelendi. DOLANDIRICILIĞIN VE KAYIT DIŞILIĞIN ÖNÜNE GEÇİLMESİ HEDEFLENİYOR Bakanlık tarafından yapılan yazılı açıklamada, taşınmaz satış işlemlerinde hem alıcı hem de satıcı tarafların karşı karşıya kalabileceği dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik gibi büyük risklerin tamamen ortadan kaldırılmasının amaçlandığı vurgulandı. Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik'te yapılan bu köklü değişiklikle birlikte, kayıt dışı ekonominin azaltılması ve taraflar arasındaki para transferlerinin hiçbir güvenlik açığı barındırmayan, korunaklı bir dijital ortamda gerçekleştirilmesi hedefleniyor. YENİ SİSTEMDE EŞ ZAMANLI MÜLKİYET VE BEDEL TRANSFERİ Normal takvime göre 1 Temmuz itibarıyla zorunlu hale getirilmesi öngörülen yeni düzenleme, gayrimenkul alım satım işlemlerinde ezberleri bozacak nitelikte. Yeni dönemde taşınmaz satış bedelinin bir kısmının veya tamamının nakit, havale yahut elektronik fon transferi (EFT) yöntemiyle ödenmek istenmesi durumunda, güvenli ödeme sisteminin kullanılması şart koşuluyor. Bu sistem sayesinde satış bedeli ile taşınmazın mülkiyeti, tapuda tamamen eş zamanlı olarak el değiştirecek, böylece taraflardan birinin mağdur olma ihtimali ortadan kalkacak. TEKNİK ENTEGRASYON SÜRECİ İÇİN 3 AY EK SÜRE TANINDI Bakanlık, yönetmeliğin kendisine tanıdığı yasal yetkiyi kullanarak sistemin yürürlük tarihini 3 ay süreyle uzatma kararı aldı. Açıklamada, güvenli ödeme sisteminin hiçbir aksaklık yaşanmadan, eksiksiz ve kusursuz bir şekilde uygulamaya alınabilmesi için teknik çalışmaların hız kesmeden sürdüğü ifade edildi. Ticaret Bakanlığı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve diğer tüm paydaş kurumlarla yürütülen ortak entegrasyon süreçlerinin sağlıklı bir şekilde tamamlanabilmesi adına, sistemin resmi olarak devreye alınacağı yeni tarih 1 Ekim olarak belirlendi.
Kaynağa Git

İlgili Haberler