Ana içeriğe geç

Engelli vatandaşa çirkin üslup: Belediye başkanı bizzat devreye girdi

Reyhanlı’da tekerlekli sandalyeli engelli Salih Kara’ya “Ben senin hizmetçin miyim?” diyerek rampayı açmayan otobüs şoförüne pahalıya mal oldu. Görüntülerin sosyal medyada yayılması üzerine belediye başkanı devre girdi.

Engelli vatandaşa çirkin üslup: Belediye başkanı bizzat devreye girdi
Yeniçağ
16

Reyhanlı ilçesinde meydana geldi. Durakta özel halk otobüsüne tekerlekli sandalyesiyle binmek isteyen ortopedik engelli Salih Kara, şoförden engelli rampasını açmasını istedi.

Talebi kabul etmeyen şoför, yanında refakatçi yoksa yardımcı olamayacağını söyledi. Şoförle tartışan Kara, bu anları cep telefonuyla görüntüledi. Şoförün, "Niye afra tavra yapıyorsun? Ben senin hizmetçin miyim ya niye telefonla çekiyorsun? Refakatçi gelmeden almak yasak. İstediğin yere yaz" sözleri kameraya yansıdı. Engelli yolcu tartışmadan sonra bölgeden ayrılıp, bu görüntüleri sanal medyada paylaştı. Çok sayıda sanal medya kullanıcısının, şoföre tepki gösterdiği belirtildi.

Engelli vatandaşa çirkin üslup: Belediye başkanı bizzat devreye girdi - Resim : 1

BAŞKANDAN ÖZÜR

Görüntülerin yayılmasının ardından Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, sanal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “Evet, biz bu halkın hizmetçisiyiz. Vatandaşımızdan özel halk otobüsü şoförü adına özür dilerim. Tekrarı olmaması için ne gerekiyorsa yapacağız. Hatay halkına hizmeti sindiremeyenin belediyemizde işi yok” ifadelerini kullandı.

Başkan Mehmet Öntürk, ayrıca paylaşımında, halka yönelik saygısız davranışların cezasız kalmayacağını belirterek, olayla ilgili idari ve yasal sürecin başlatıldığını duyurdu.

Engelli vatandaşa çirkin üslup: Belediye başkanı bizzat devreye girdi - Resim : 2

'TAZMİNAT DAVASI AÇACAĞIM, KAZANIRSAM BAĞIŞLAYACAĞIM'

3 çocuk babası Salih Kara (37), yüzde 87 ağır engelli olduğunu söyledi. Olay günü hastaneden döndüğünü belirten Kara, "İlçede bugüne kadar hiçbir şoförle sorun yaşamamıştım ancak dün bu olayı yaşadım. Kaptandan rampayı açmasını rica ettiğimde refakatçi istedi, açamayacağını söyledi. Yanımda kimse olmadığını söylediğimde yine alamayacağını söyledi. Benimle tehditkar üslupla konuştu.

Video çekmeseydim belki beni darbedecekti. Türkiye Cumhuriyeti'ne bağlı bir ilçe Reyhanlı. Burada kanunlar farklı mı işliyor? Konunun takipçisi olup, avukata vekalet verdikten sonra tazminat davası açacağım. Olur ki davayı kazanırsam, Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği'ne bağışlayacağım.

Benim en çok zoruma giden, beni en derinden yaralayan şey ise çektiğim videoyu eşim küçük kızımın yanında açıp izledi. Kızım çok üzüldü ve bu beni çok yaraladı" dedi.

Engelli vatandaşa çirkin üslup: Belediye başkanı bizzat devreye girdi - Resim : 3

HAT SAHİBİNE CEZA

Hatay Büyükşehir Belediyesi, engelli rampasını açmadığı, vatandaşa kaba davrandığı ve güzergahta belirtilen kuralları ihlal ettiği tespit edilen toplu ulaşım hattı sahibine toplamda 3 ayrı maddeden para cezası yazıldığını açıkladı.

ANNEYİ KOMŞULAR TESKİN ETTTİ

Anne Nevruz Saltalı ise dışarıda bekleyen ambulansta yapılan müdahalesinin ardından siteye döndü. Anne Saltalı'yı komşuları teskin etmeye çalıştı. Öte yandan yangınla ilgili Kahramanmaraş Cumhuriyet Başsavcılığı’nca da soruşturma başlatıldı.

Kaynağa Git

İlgili Haberler