Ana içeriğe geç

Cimrilere Yargıtay’dan kötü haber: Hem boşanma hem tazminat sebebi

Kocasının cimriliğinden bezen K.L. isimli genç kadın Aile Mahkemesi’ne başvurdu. Eşinin devamlı ‘banyonun ışığını çok yaktın, sifonu niye çektin, çay demleme' diyerek aşırı tutumlu davrandığı ifade etti. Yargıtay’a uzanan davada cimri eş beklemediği bir sonuçla karşılaştı. Yüksek mahkeme, karanlıkta oturmaya zorlamak, ısınma kısıtlamasına gitmek, evdeki temel gıdayı kısıtlamak gibi davranışları boşanma ve maddi tazminat sebebi olarak gösterdi.

TGRT Haber
16

Bursa’da Aile Mahkemesi’ne başvuran K.L. isimli genç kadın kocasının cimriliğinden dolayı evliliğini bitirmek istediğini belirtti. Genç kadın boşanmanın yanı sıra mahkemede aylık bin 500 TL yoksulluk nafakası, faizi ile 30 bin TL maddi, 50 bin TL manevi tazminat talep etti. Konu Yargıtay’a uzanırken, yüksek mahkemeden özellikle cimrilerin canını sıkan bir karar çıktı.

"EVE KİMSENİN GELİP GİTMESİNİ İSTEMİYOR"

Mahkemeye başvuran K.L., ifadesinde kocasının aşırı cimri davrandığını, eve kimsenin gelip gitmesini istemediğini, müşterek evin yaşanabilir şartlara sahip olmadığını iddia etti.

"ÇAY DEMLEMEMİ BİLE YASAKLADI"

Evin temel ihtiyaçlarının bile yeterince karşılanmadığını belirten K.L. "Beni sürekli, ‘banyonun ışığını çok yaktın, sifonu çektin' gibi sebeplerle hakaret edip evden kovuyor. Bir adet patates dahi kalsa eve gıda malzemesi, deterjan almıyor. Çay demlememi bile yasakladı. Kişisel temizliğine de dikkat etmiyordu. Devamlı olarak beni aldatabileceği vurgusunu yapıyordu.” İfadelerini kullandı.

BOŞANMA VE MADDİ TAZMİNAT SEBEBİ

Yüksek mahkemeye göre; ‘elektrik faturası artacak' diye eşi karanlıkta oturmaya zorlamak, ısınma kısıtlamasına gitmek, yiyecek israfı bahanesiyle evdeki temel gıdayı kısıtlamak boşanma ve maddi tazminat sebebi olarak gösterildi. Yargıtay'ın kararının bundan sonraki kararlarda emsal teşkil edeceği belirtildi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler