Yaz aylarının gelmesi ve sıcaklıkların artmasıyla birlikte Adana'nın çeşitli bölgelerinde yılan ve kene görülmeye başlandı. Son olarak merkez Yüreğir ilçesine bağlı Yaşar Kemal Yürüyüş Parkuru'nda spor yapmak isteyen vatandaşlar yılanlarla karşılaştı.
İki yılan birbirine sarılıp bir süre vatandaşları korkuturken daha sonra yılanlar çalılıkların arasına karışarak uzaklaştı. Ayrıca kentte birçok mahallede kene görüldü.
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Adana Veteriner Hekimler Odası Başkanı Caner Alıç, yılanların doğal yaşam alanlarının daralması nedeniyle şehir merkezlerine kadar geldiğini ifade etti.
ÖLDÜRMEK ÇÖZÜM DEĞİL
Yılanların doğadaki denge açısından önemli görevler üstlendiğini belirten Caner Alıç, "Yılanlar, kemirgenler ve farelerle mücadele eder. Yılanları öldürdüğümüz zaman sadece bir canlıyı yok etmiş olmuyoruz, aynı zamanda ekosisteme de zarar vermiş oluyoruz. Belediyeler ve ilgili kurumlar tarafından alınan yılanlar tekrar doğal yaşam alanlarına bırakılmaktadır" diye konuştu.
Bazı vatandaşların yılanları kendi imkanlarıyla yakalayıp başka alanlara bıraktığını hatırlatan Alıç, bunun hem insan hem de hayvan sağlığı açısından risk taşıdığını ifade ederek, bu işlemin uzman kişiler tarafından yapılması gerektiğini söyledi.