Pokémon GO, 2016 yazında dünyanın gördüğü en büyük mobil oyun çılgınlıklarından biriydi. Telefonun GPS'i, kamerası ve artırılmış gerçeklik (AR) teknolojisini birleştirerek oyuncuların gerçek dünyada yürüyüp Pokémon yakalamasını sağlıyordu. 8 yıl boyunca oyuncuların kaydettiği 30 milyardan fazla artırılmış gerçeklik (AR) fotoğrafı ve konum verisini yapay zeka eğitiminde kullanmak üzere geliştirici firma Niantic tarafından satıldı.
Sosyal medya iki gündür ‘kedi pokemonu’ olarak anılan bir uygulamayı tartışıyor. Akıllı telefonlar için geliştirilen bu uygulamada sokakta yürürken gördüğünüz kedileri fotoğraflıyor, sanal ortamda mama atarak yakalıyor ve koleksiyonunuza ekliyorsunuz.

Kullanıcıların sanal ortamda yakaladığı kediler tüm kullanıcıların görebildiği haritada görünür oluyor.
Uygulamanın geliştiricisi bir Türk: Ömer Salih Sar, Karabük’te yaşayan genç bir yazılımcı.
‘Cat Me If You Can’ adı, ‘Sıkıysa yakala’ anlamına gelen İngilizce deyiş ‘Catch me if you can’in kelime oyunu yapılmış hali…
Kedi pokemonu iki gün içinde viral hale gelirken sosyal medya kullanıcılarını da ikiye böldü. Sokak hayvanlarının görünürlüğüne ve beslenmesine katkısı olacağını düşünenler ile kedilerin fişlenerek toplanmasına hatta itlaf edilmesine neden olabileceğinii düşünenler karşı karşıya geldi.

Uygulamanın sahibi Ömer Salih Sar yapılan eleştiriler üzerine X üzerinden bir açıklama yayınlayarak kendini savundu, kedilerin fişlenmediğini söyledi ve iyileştirmeler yapmak için anket yayınladı.
Ömer Salih Sar’ın paylaşımı şöyle:
Odatv.com