Türk sineme ve dizi oyuncusu Halil Ergün, gazeteci Nil Gülsüm'ün YouTube kanalında yayınlanan programa konuk olarak katıldı. Gündeme ve geçmiş siyasi tercihlerine dair değerlendirmelerde bulunan Ergün, 2010 yılındaki anayasa referandumu ve Atatürkçülük kavramı üzerine çarpıcı açıklamalarda bulundu.
"DOĞRUDAN EVET DEDİM"
2010 yılında gerçekleştirilen referandum sürecindeki tutumuna açıklık getiren Ergün, bu oylamayı 12 Eylül darbesiyle bir hesaplaşma olarak gördüğünü anlattı. O dönemki siyasi atmosferi değerlendiren usta oyuncu, "2010 referandumu 12 Eylül ile hesaplaşma olduğu için 'Yetmez ama evet' değil 'doğrudan evet' dedim. Anamı babamı da aldım gidip oy kullandım." dedi.

"BEN CUMHURİYETÇİYİM, ATATÜRKÇÜ OLMADIM"
Kendi siyasi ve ideolojik duruşuna dair net çizgiler çeken Ergün, Atatürkçülük kavramı üzerinden bazı kesimlere yönelik eleştirilerini dile getirdi. Kendisini Cumhuriyetçi olarak tanımladığının altını çizen Ergün, konuya "Ben Cumhuriyetçiyim, Atatürkçü falan olmadım. Her haltı Atatürkçü olanlar yiyor." sözleriyle işaret etti.

"MUSTAFA KEMAL GÖKTEN ZEMBİLLE İNMEDİ"
Türkiye'nin tarihi sürekliliğine ve Osmanlı İmparatorluğu geçmişine dikkat çeken Ergün, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün de bu tarihi mirasın bir parçası olduğunu vurguladı. Tarihsel süreci değerlendiren Ergün, "Mustafa Kemal dahil hepimiz imparatorluk çocuğuyuz. Mustafa Kemal gökten zembille inmedi." ifadelerini kullandı.

"OKUDUKÇA DEHŞETE KAPILIYORUM"
Vahdettin Ankara’ya gelse İngiltere gibi olurduk. Yine Mustafa Kemal ve arkadaşları Cumhuriyet ve demokrasi kültürünü getirirlerdi. İlla olsun diye demiyorum ama İngiltere’de nasıl olduysa bizde de olabilirdi.
Mustafa Kemal’i ve arkadaşlarını okudukça dehşete kapılıyorum. Yanlışı doğrusu vardır ayrı hikaye.
Atatürkçülük daracık mesele değil, bir sürü Atatürkçü neler yaptı.