Büyük Anavatan Savaşı'nın (2. Dünya Savaşı) başladığı tarih olan 22 Haziran günü, Heybeliada'daki etkinliğin katılımcıları tarafından 'Anma Mumları' yakılarak ve saygı duruşunda bulunularak idrak edildi.
Türkiye'de yaşayan Rus ve Belarus diasporası ile yerel halkın yoğun katılım gösterdiği etkinlikte, Rus askerlerin yaşadığı zorlu süreçler ve anıtın tarihsel önemi aktarıldı. Anma programı kapsamında Heybeliada'daki Hafıza Bahçesi'nde temizlik ve bakım yapıldı.
Etkinliğin organizatörü ve Toplumsal Diplomasi Derneği Başkanı Rimma Rızayeva, diasporanın böyle kutsal bir alana sahip olmasının önemine vurgu yaptı.
Rızayeva, "Önemli olan, diasporamızın kahraman atalarımızın hatırasını korumak için kutsal bir yere sahip olmasıdır. Zafer Günü'nde ve diğer önemli tarihlerde burada toplanarak hayatını kaybeden kahramanları anıyor, kayıplarımızın hüznünü paylaşıyor ve büyük devletimizle gurur duyuyoruz" ifadelerini kullandı.
İstanbul'da Büyük Anavatan Savaşı'nda hayatını kaybedenler anıldı
İstanbul'un Heybeliada ilçesinde yer alan Rus savaş esirleri anıtında, Büyük Anavatan Savaşı'nın başlangıcının 85. yıldönümü dolayısıyla anlamlı bir anma töreni düzenlendi.
Sputnik
16