Hatay'ın Reyhanlı ilçesinde tekerlekli sandalyeyle otobüse binmek isteyen yüzde 80 engelli Salih Kara'ya engelli rampasını açmayan özel halk otobüsü şoförü hakkında idari para cezası uygulanırken, görevine de son verildi. Şoförün bir daha toplu ulaşım araçlarında görev yapamaması için de süreç başlatıldığı öğrenildi.
OTOBÜSE BİNMEK İSTERKEN TARTIŞMA ÇIKTI
Olay, Reyhanlı ilçesinde meydana geldi. Hastanedeki işlemlerinin ardından evine dönmek isteyen Salih Kara, duraktaki özel halk otobüsüne binmek için şoförden engelli rampasını açmasını istedi.
Şoför, Kara'nın yanında refakatçisi olmadığı gerekçesiyle otobüse binemeyeceğini söyledi. Taraflar arasında başlayan tartışmaya çevredeki bazı şoförler de dahil oldu.
Tartışma sırasında şoförün, "Niye afra tafra yapıyorsun. Ben senin hizmetçin miyim? Kimse gelmeden almak yasak. İstediğin yere yaz" dediği anlar cep telefonu kamerasına yansıdı.
BELEDİYE İNCELEME BAŞLATTI
Görüntülerin sosyal medyada paylaşılmasının ardından Hatay Büyükşehir Belediyesi zabıta ekipleri olayla ilgili inceleme başlattı. Yapılan incelemelerde engelli rampasının açılmadığı, vatandaşa kaba davranıldığı ve toplu taşıma kurallarının ihlal edildiği tespit edildi.
Şoför Ş.H. hakkında üç ayrı maddeden idari para cezası uygulanırken, bağlı bulunduğu kooperatif tarafından görevine son verildi. Ayrıca Hatay Büyükşehir Belediyesi ile UKOME tarafından alınacak karar doğrultusunda şoförün bir daha toplu ulaşım araçlarında görev yapamaması için gerekli sürecin başlatılacağı öğrenildi.
"BU BİR LÜTUF DEĞİL, HAKKIM"
Yaşadıklarını anlatan Salih Kara, yüzde 80 ağır engelli raporuna sahip olduğunu ve engelli ile bakıcı maaşıyla geçimini sağladığını söyledi.
Hastaneden çıktıktan sonra otobüse binmek istediğini belirten Kara, "Kaptana 'Rampayı açar mısın?' dedim. Engelli rampası var ve açmak zorunda. Bu bir lütuf değil. Bana 'Refakatçin yok' dedi. Daha sonra tartışma yaşandı. Bir kadın rampayı açtı ancak şoför 'Yasak, almam seni' dedi." ifadelerini kullandı.
Olay sırasında darbedilebileceğini düşündüğü için cep telefonuyla kayıt almaya başladığını söyleyen Kara, daha sonra başka bir otobüse binerek evine döndüğünü ve durumu belediyeye bildirdiğini anlattı.
"KIZIM VİDEOYU İZLEYİNCE AĞLADI"
Yaşadığı olayın ardından hukuki süreci takip edeceğini belirten Salih Kara, küçük kızının görüntüleri izledikten sonra büyük üzüntü yaşadığını söyledi.
Kara, "Eve geldim, daha da öfkelendim. Benim küçük kızım videoyu görünce 'Babamı dövmüşler' diye ağladı. Şoförle ilgili verilen cezayı duydum. Ben yasal sürecin takipçisiyim. Hukuken ne gerekiyorsa hepsini yapacağım." dedi.
Odatv.com