İsviçre'de İran ile ABD arasında yapılan görüşmelerde bir misafir daha vardı. Katar merkezli el-Cezire'nin İranlı bir kaynağa dayandırdığı haber göre, Hizbullah'tan bir temsilci de İsviçre'deydi. Yani İran'ın en hassas olduğu Lübnan konusunda Hizbullah da masadaydı.

El-Cezire'nin İranlı bir kaynağa dayandırdığı haberinde, İsviçre'deki görüşmelere İran heyetinin içerisinde Hizbullah Sözcüsü Abdullah Safiyuddin'in de bulunduğu belirtildi.

İsrail masada olmadığı için Tel Aviv'in görüşlerini ABD'li yetkililer sundu. ABD heyetinin İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu ile iletişim halinde olduğu ve her 15 dakika da bir de Trump'ı aradıkları iddia edildi.
Kaynaklara göre ABD'nin önerisi, Washington'da yürütülen görüşmeler çerçevesinde Lübnan'da ateşkes sağlanması ve İsrail'in çekilmesi için bir mekanizma oluşturulması yönündeydi. İran ise Lübnan dosyasının kendisi ve ABD arasında kalmasında ısrar etti.

Ayrıca İran'ın, Lübnan yönetimiyle iletişime geçtiği ve Tel Aviv karşısında elini güçlendirmek için Hizbullah ile koordinasyon halinde olması gerektiğini önerdi.

Trump'ın Lübnan'da ateşkes sağlanması için İsrail'e baskı yapması üzerine Tel Aviv'de ABD karşıtlığı üzerine yeni bir kriz oluştu. Başbakan Netanyahu, İsrail'in bir an önce askeri açıdan bağımsız olması gerektiğini açıkladı.