Ana içeriğe geç

Irak'tan ABD'ye rest: Çekilirseniz silahlı gruplara gerek kalmaz

Irak Başbakanı Ali ez-Zeydi, Bağdat'ta verdiği özel röportajda ABD güçlerinin çekilmesiyle birlikte silahlı direniş için hiçbir gerekçe kalmayacağını ve Şii grupların büyük bölümünün silahlarını devlete teslim etmeye başladığını ifade etti.

Irak'tan ABD'ye rest: Çekilirseniz silahlı gruplara gerek kalmaz
Akşam
16

Irak Başbakanı Ali ez-Zeydi, ülkedeki ABD askeri varlığının sona ermesinin ardından yaşanacak dönüşüme ilişkin çarpıcı açıklamalar yaptı. Bağdat'tan dünyaya seslenen Zeydi, silahlı grupların geleceğinden yolsuzlukla mücadeleye kadar geniş bir yelpazede kritik mesajlar verdi. Irak'ın yeni dönemde ABD ile ilişkilerini tamamen farklı bir zemine taşıyacağını ortaya koyan Başbakan, devletin silah tekeli konusundaki kararlılığını da net biçimde ifade etti.

ZEYDİ'DEN SİLAHLI GRUPLARA NET MESAJ: GEREKÇE KALMAYACAK

Zeydi, Bağdat'ta IMI Network'ün kıdemli sunucusu Hadley Gamble'e özel açıklamalarda bulundu.

Irak Başbakanı Ali ez-Zeydi

"Tüm ABD güçleri çekildikten sonra Irak'ta herhangi bir silahlı direniş için hiçbir gerekçe veya ihtiyaç kalmayacak." diyen Zeydi, "Silahlı grupların (Şii) büyük bölümü silahlarını devlete teslim etmeye başladı." ifadesini kullandı.

Irak Başbakanı Zeydi, devletin silah üzerindeki tekelini sağlamaya yönelik süreçte ilerleme kaydedildiğini belirtti.

ABD İLE İLİŞKİLER ASKERİ BOYUTTAN EKONOMİK ORTAKLIĞA DÖNÜŞÜYOR

ABD ile yeni dönemdeki ilişkilere de değinen Zeydi, "ABD ile ilişkiler askeri boyuttan ekonomik ortaklığa dönüşecek." dedi.

Yolsuzlukla mücadelenin önceliğine de vurgu yapan Zeydi, "Yolsuzlukla mücadele benim birinci önceliğimdir. Yolsuzluğun kaynaklarını kurutmak için tüm bakanlık ve kurumlarda gerekli adımlar atılmaya başlandı." diye konuştu.

Kaynağa Git

İlgili Haberler