Ana içeriğe geç

Reeskont kredisi günlük limiti artırıldı

Cumhurbaşkanı Erdoğan, ihracatçılara yönelik Merkez Bankası reeskont kredilerinin günlük limitinin 4,5 milyar liradan 5 milyar liraya çıkarıldığını açıkladı. TİM Başkanı Mustafa Gültepe ise artan üretim maliyetleri nedeniyle rekabet gücünün zayıfladığı uyarısında bulundu.

Reeskont kredisi günlük limiti artırıldı
Aydınlık
16

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 33. Genel Kurulu ile ‘İhracatın Şampiyonları’ ödül töreninde konuştu.

Küresel pazarlardaki olumsuz atmosfer sebebiyle ihracatçıların yaşadığı zorlukların farkında olduklarını belirten Erdoğan, sevindirici bir haber paylaşmak istediğini söyledi. Merkez Bankası reeskont kredilerinin günlük limitinin artırıldığını duyuran Cumhurbaşkanı Erdoğan, şunları dile getirdi:

“Biliyorsunuz daha önce 300 milyon lira olan reeskont kredilerinin günlük limitini 4,5 milyar liraya yükseltmiştik. Bu defa ilave 500 milyon lira ile bu rakamı 5 milyar liraya çıkarıyoruz. Bir diğer ifadeyle, üç yıl önce 300 milyon lira olan reeskont kredileri günlük limitini yaklaşık 17 kat artırarak 5 milyar liraya yükseltmiş oluyoruz. Tüm ihracat ailemize hayırlı olmasını diliyorum.”

‘YALNIZCA NİCELİK DEĞİL NİTELİK DE ARTTI’

Türkiye’nin ihracatındaki artışın, yalnızca nicelik değil nitelik olarak de bir ilerleme olduğuna işaret eden Erdoğan, “Şu rakamlara özellikle dikkatinizi çekmek isterim. Son verilere göre savunma ve havacılık ihracatı ocak-mayıs döneminde yüzde 29 artışla 3 milyar 863 milyon dolar olarak gerçekleşti. Böylece savunma ihracatımızda yılın ilk beş ayında yüzde 29,5 artış oldu. Yıllık 248 milyon dolar savunma sanayi ihracatından bugün aynı sektörde aylık 992 milyon dolar ihracat yapan seviyeye geldik. Yani bir yılda yaptığımız ihracatı hamdolsun artık bir haftada yapıyoruz. Bu rakamlar Türkiye’nin teknoloji yoğun ürünlere olan yöneliminin bir sonucu olarak gerçekleşti. Bu payın daha da artırılmasını hedefliyoruz.” diye konuştu.

Bir diğer gündemlerinin ihracatın tüm ülke sathına yayılması olduğuna dikkati çeken Erdoğan, “Bunda da hamdolsun önemli ilerlemeler kaydettik. Ocak-Mayıs döneminde 21 ilimiz 1 milyar doların üzerinde ihracat yaptı. Daha fazla ilimizi ihracatta pay sahibi kılmak için çalışmalarımız sürüyor.” dedi.

‘REKABETÇİLİĞİMİZİ KAYBETTİK’

Törenin açılış konuşmasını yapan ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe , ekonominin lokomotifinin üretim olması gerektiğini ifade etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın bulunduğu toplantıda, maliyetler nedeniyle rekabetçiliğin kaybedildiğini vurgulayan Gültepe, rekabetçiliği geri getirecek kararlara acil ihtiyaç olduğunu kaydetti. Gültepe, şu açıklamayı yaptı:

“Ekonomik kalkınmanın temelinde üretim var. Ekonomiyi yatırım, üretim, istihdam, ihracat olmak üzere dört sütun üzerine inşa etmeliyiz. Ekonominin lokomotifi üretim olmalı.

“İhracat hedeflerimize ulaşmak için rekabetçi olmamız, mevcut pazarları kaybetmemek, yeni pazarlar kazanmak için rekabetçi olmamız gerekiyor. Oysa bugün üretim maliyetlerinde rakiplerimize göre çok pahalıyız.

“Rekabetçiliğimizi geri getirecek her türlü stratejiye ekonomik karara, acilen ihtiyacımız var. Çünkü fiyat rekabetinin kaybedildiği yerde pazar kaybı başlıyor. Pazar kaybının olduğu yerde üretim ve istihdam baskı altına alınıyor.

“İhracat, ekonomik bağımsızlığımızın en güçlü teminatıdır. Ekonominin müdafa sathı fabrikalardır. O fabrikalar, jeopolitik gücün, istikrarın, geleceğe güvenin en önemli kaleleridir.”

Kaynağa Git

İlgili Haberler