Ana içeriğe geç

DSÖ’den hantavirüs açıklaması! Salgını bitirmeye yaklaşıyoruz

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, MV Hondius adlı yolcu gemisinde ortaya çıkan hantavirüs salgınına ilişkin son durumu paylaştı. Gemi kaptanı ve mürettebatının büyük kısmının karantinasını tamamladığını belirten Ghebreyesus, vaka artışının tamamen durduğunu müjdeleyerek, Bu salgını bitirmeye yaklaşıyoruz dedi.

DSÖ’den hantavirüs açıklaması! Salgını bitirmeye yaklaşıyoruz
Posta
16

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, sanal medya hesabından yaptığı paylaşımla 'MV Hondius' adlı yolcu gemisindeki hantavirüs salgınına dair güncel gelişmeleri aktardı. Salgının sona ermek üzere olduğu mesajını veren Ghebreyesus, gemi kaptanı ve mürettebatının büyük bir kısmının karantina sürecini tamamladığını bildirdi.

Hastalanan kişilerin 33 ülke ve bölgedeki 600'den fazla temaslısının izlendiğini belirten Ghebreyesus, söz konusu temaslıların yüzde 80'inden fazlasının 42 günlük takip süresini bitirdiğini kaydetti. Vaka artışının durduğuna dikkat çeken Ghebreyesus, “Vaka sayısı, 3 ölüm de dahil olmak üzere 13'te sabit kaldı. Bu salgını bitirmeye yaklaşıyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

DSÖ’den hantavirüs açıklaması Salgını bitirmeye yaklaşıyoruz

Ghebreyesus açıklamasında ayrıca, yolcuların güvenliğini sağlamadaki liderlikleri için Kaptan Jan Dobrogowski ve gemi mürettebatına teşekkür etti. DSÖ Genel Direktörü, salgına müdahalede üstlendikleri rol nedeniyle İspanya, Hollanda, Yeşil Burun Adaları, Güney Afrika ve İngiltere'ye de şükranlarını sundu.

Kaynağa Git

İlgili Haberler