Ana içeriğe geç

‘İran her zaman başı dik durur’

ABD’de düzenlenen 2026 Dünya Kupası’nda pek çok saha dışı zorlamaya maruz kalan İran Milli Futbol Takımı, baskıların üstesinden geldi

‘İran her zaman başı dik durur’
Aydınlık
16

İran Milli Futbol Takımı’na yönelik ABD’ye giriş izinleri, personel vizeleri ve taraftar organizasyonlarıyla ilgili yaşanan kısıtlamalar dikkat çekti. ABD’de kalmasına izin verilmeyen İranlı oyuncular, antrenmanlarını Meksika’da yapıyor ve maçlar nedeniyle sürekli ABD’ye seyahat etmek zorunda kalıyorlar.

Söz konusu zorluklara karşın mücadele eden İran, Dünya Kupası G Grubu üçüncü maçında Mısır ile 1-1 berabere kalarak turnuvanın grup aşamasını yenilgisiz tamamladı. 3 maçta aldığı 3 puanla grubu 3. sırada tamamlayan İran’ın üst tura yükselip yükselmeyeceği, diğer gruplardaki takımların puan ve averajlarına göre belli olacak.

İranlı futbolcular, maçın ardından soyunma odasında yazılı bir mesaj bıraktılar ve adil oyunun “oyunun ruhu” olduğunu vurguladılar. İranlı oyuncular, yazdıkları notta şu ifadeleri kullandılar:

“Biz İran’dan geliyoruz. Binlerce yıldır zaferden çok onuru ön planda tutan bir ülkeden. Bizim için futbol sadece sonuçlar için bir rekabet değil, aynı zamanda bir karakter sınavıdır.

“Puanlar belki birçok yolla kazanılabilir, ancak saygı kazanılmaz. Bir takım belki bir gruptan eleme turuna yükselebilir, ancak dürüstlük ve onur sayesinde tarih karşısında başı dik durulabilir. Adil oyun, futbol kurallarında sadece bir satır değil, oyunun ruhudur.

“Seattle, misafirperverliğiniz için teşekkür ederiz. İran için kalplerini, seslerini ve tüm varlıklarını ortaya koyan tüm İranlılara teşekkür ederiz. İran her zaman başı dik durur.”

‘BURADA HER ŞEYE KARŞI MÜCADELE ETMEK ZORUNDAYIZ’

Karşılaşma sonrasında basın açıklaması yapan İran Milli Takımı’nın kaptanı Mehdi Taremi, ABD’de yaşadıkları zorluklar hakkında konuştu ve FIFA’yı eleştirdi. Taremi, şu ifadeleri kullandı: “Bu felaket bir Dünya Kupası, FIFA’nın buradaki her sorunu çözmesi gerekiyor ama ne yazık ki başından beri bunu başaramadılar. Lojistik ekibimiz burada değil, vize alamadılar. Nasıl oluyor da her zaman Tijuana’dan (Meksika) gelmek zorunda kalıyoruz? Bu adil değil. Bizim görüşümüz. FIFA için adil mi? Eğer bizim elenmemizi istiyorlarsa, tamam; elenelim o zaman. Ama bu adil değil. Burada her şeye karşı mücadele etmek zorundayız.”

Kaynağa Git

İlgili Haberler