Arjantinli yetkililer, ülkede çocuklarına nafaka borcu bulunan 13 bin ebeveynin listesini ABD’ye ileterek, bu kişilerin 2026 Dünya Kupası maçlarına girişinin yasaklanmasını talep etti.
Buenos Aires Belediye Başkanı Jorge Macri, söz konusu kişilerin çocuklarına ödemeleri gereken nafakaları yerine getirmediğini belirterek, "Çocuklarını geçindirmek gibi temel bir sorumluluğu yerine getirmeyenler bunun sonuçlarına katlanmalıdır. Çocuklarına bakmayanlar stadyumlara alınmayacak." dedi.
Sunday Tribune gazetesine göre; söz konusu liste, Arjantin’in Kamu Nafaka Borçluları Sicili (RPAM) tarafından hazırlandı ve büyük bölümünün Buenos Aires ile 13 farklı eyaletten gelen babalardan oluştuğu belirtildi.
Gazete, Dünya Kupası maçlarının ABD, Meksika ve Kanada’da oynanacak olması nedeniyle Arjantin’in doğrudan yasak koyma yetkisi bulunmadığını, bu nedenle listenin ABD iç güvenlik ve turnuva güvenlik birimlerine iletildiğini aktardı.
ABD’nin Dünya Kupası katılımına ilişkin özel bir adım atıp atmayacağı ise henüz netlik kazanmadı.