Ana içeriğe geç

BES 28 yaşında: 90'lı yıllardan bu yana yükselen mücadele

KESK’e bağlı BES, 28. kuruluş yıldönümünde kamu emekçilerinin tarihsel direnişini hatırlattı. "Haklarımızı sokakta, mücadeleyle savunacağız" vurgusu yapıldı.

BES 28 yaşında: 90'lı yıllardan bu yana yükselen mücadele
Evrensel
16

Ankara – Büro Emekçileri Sendikası (BES) kuruluşunun 28 yılı dolayısı ile basın açıklaması gerçekleştirdi. Açıklamada Ankara şubeleri adına 2 No’lu Şube başkanı Mustafa Çınar söz aldı. Açıklamaya BES geçmiş dönem Genel Başkanları Bülent Kaya, Aziz Yıldırm, Eski Genel Merkez yöneticisi Deniz Keleş, Genel Sekreter Sedat Suna, şube yönetim kurulu üyeleri ve iş yeri temsilcileri katılım sağladı.

Açıklamada BES’in kuruluşundan bu yana emek hareketinin örgütleyicisi olmak içi mücadele ettiği vurgulandı ve “90’lı yılların başından itibaren yaklaşık 35 yıllık mücadelemizin taşıyıcısı olan sendikamız BES, 400 bine yakın büro emekçisinin sesi ve umudu olmaya devam etmektedir” ifadelerine yer verildi.

12 Eylül faşizmine karşı direnen bir hareket

Açıklamada söz alan Ankara 2 No’lu Şube başkanı Mustafa Çınar kamu emekçilerinin tarihsel mücadelesine vurgu yaparak “70’li yıllarda TÜM-DER çatısı altında örgütlenen kamu emekçileri 12 Eylül faşizminin 1402 sayılı yasası ile işten el çektirilmeleriyle karşı karşıya kalmış, yıllardır verilen mücadele ile işlerine geri dönmüşlerdir. 90’lı yıllara gelene kadar emekçilere yönelik tüm anti demokratik ve yasakçı uygulamalardan payına düşeni alan kamu emekçileri, 80’li yılların sonundan itibaren yeniden kolları sıvamış, sendikal hak ve özgürlükler mücadelesine yeniden ivme kazandırmıştır” dedi.

Kamu emekçilerinin emek mücadelesinin sendikal mücadele tarihinde önemli bir yeri olduğunu vurgulayan Çınar, “Emek hareketine yeni bir soluk katan kamu emekçileri hareketi, her türlü yasaklama ve baskıya karşın 1991 yılından itibaren sendikalarının kuruluşunu ilan etmiş, valiliklerce mühürlenen sendika kapılarını mühürlerin kırılması suretiyle yeniden açmış, sendikalarını savunmuşlardır” ifadelerine yer verdi.

“BES 400 bin emekçinin sesi olmaya devam ediyor”

Çınar, 90’lı yıllardan bu yana 400 bine yakın büro emekçisinin sesi ve umudu olduğuna dikkat çekti:

“Bugün 28. Kuruluş yıldönümünü kutladığımız, büro emekçilerinin biricik örgütü BES, Konfederasyonumuz KESK’in aynı iş kolunda kurum bazlı kurulan sendikaların birleşmesine dair kararı gereğince 22 Haziran 1998 yılında kurulmuştur. Tüm Maliye-Sen, Emek-Sen ve Turizm-Sen genel kurullarında aldıkları kararlarla, Tüm Sosyal-Sen, Tüm Yargı-Sen ve Tüm Banka-Sen ise, şanlı 4 Mart kızılay direnişimize rağmen hayata geçirilen 4688 Sayılı Yasa çerçevesinde KESK’in kongre kararı ile BES’e katılmışlardır. İktidarın yandaş, güdümlü promosyon sendikalarına rağmen BES, bir emek örgütü, büro emekçilerinin öz örgütüdür.”

Kaynağa Git

İlgili Haberler