Ana içeriğe geç

Bakan Uraloğlu: 11 Türk gemisi Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İran-İsrail geriliminin ardından Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri yakından takip ettiklerini belirterek, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 geminin boğazı güvenli şekilde geçerek bölgeden ayrıldığını açıkladı. Bölgede bulunan 7 gemide ise 177 Türk vatandaşının görev yaptığı bildirildi.

Bakan Uraloğlu: 11 Türk gemisi Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçti
Dünya Gazetesi
16

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmelerin anbean takip edildiğini bildirdi.

Bölgedeki gemiler ve vatandaşlarla sürekli temas halinde bulunduklarını aktaran Uraloğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz, Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor. Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz."

Paylaşımda yer verilen görselde, bekleyen 7 gemiden 1'inin Türk bayraklı olduğu da belirtildi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler