Ana içeriğe geç

Almanya Türkiye'nin kapısına dayandı: Enerji Bakanı 30 büyük şirketle protokol imzaladı

Türkiye’den otomotiv yatırımlarını geçmişte siyasi gerekçelerle çeken Almanya, bu kez enerji için 30 dev şirketle Ankara’ya çıkarma yaptı. Almanya Enerji Bakanı Katherina Reiche’nin başını çektiği heyet, Türkiye’nin enerji alanındaki yükselişini açıkça kabul etti. Görüşmelerde Almanya, Türkiye’yi “güvenilir ve büyüyen ortak” olarak tanımlarken; Siemens ve Uniper gibi dev şirketler, Türkiye’nin Doğu-Batı enerji hattında kilit ülke haline geldiğini vurguladı. Enerji ve savunma ekseninde Ankara ile Berlin arasındaki yakınlaşma, yeni bir dönemin işareti olarak değerlendirildi.

Almanya Türkiye'nin kapısına dayandı: Enerji Bakanı 30 büyük şirketle protokol imzaladı
Yeni Şafak
Kaynağa Git

İlgili Haberler