Ana içeriğe geç

Onlarca öğrenci sınava geç kaldı... ÖSYM'den '15 dakika kuralı' çıkışı: Neden esnetilemez

YKS'ye saniyelerle geç kalan öğrenciler için yapılan "ayrı sınıfta sınava girsinler" önerisi sosyal medyada tartışma yarattı. ÖSYM, kuralın esnetilmesinin kimlik kontrolü, sınav güvenliği ve adaylar arası adalet açısından risk oluşturacağını belirtti.

Onlarca öğrenci sınava geç kaldı... ÖSYM'den '15 dakika kuralı' çıkışı: Neden esnetilemez
Odatv
16

Her yıl olduğu gibi bu yılda bazı öğrenciler YKS sınavına geç kaldı. Saniyelerle sınava girme hakkını kaybeden gençlerin o anları sosyal medyada tartışma konusu oldu. Vatandaşlar, genç kalan gençlerin ayrı bir sınıfta sınava girmesi gerektiğini düşünürken benzer bir öneriyi Kamu Denetçiliği Kurumu'nun 2017 yılında da gündeme getirdiği öğrenildi.

Ancak ÖSYM, bu öneriye karşı çıkarak mevcut sistemin korunması gerektiğini vurguluyor. Türkiye Gazetesi'nin haberine göre, ÖSYM'nin bu sistemin korunması gerektiğine dair gerekçesi şu şekilde;

  • Her aday için fotoğraflı ve tek cevap kağıdı basılıyor. Başka salona geçiş, kimlik ve evrak eşleşmesini engelliyor.
  • Geç kalan adayın başka salona alınması, başkası yerine sınava girme gibi usulsüzlüklere zemin hazırlıyor.
  • Özel salon uygulaması, birbirini tanıyan adayların bilerek geç kalıp aynı salonda toplanarak kopya çekmesini teşvik edebilir.
  • Bu adaylara ayrı sınav yapılması hâlinde soruların eş değerliği sağlanamıyor, bu da sıralama adaletini bozuyor.
  • Zamanında gelen adaylar açısından, geç kalanlara ayrıcalık tanındığı algısı oluşuyor ve sınav adaleti sarsılıyor.
  • ÖSYM'ye göre sınava alınmamak bir ceza değil, ihmalin sonucu. Milyonların katıldığı bir sınavda kuralı esnetmek kaosa yol açar.

Odatv.com

Kaynağa Git

İlgili Haberler