Özel sektör öğretmenleri ile mülakat mağduru öğretmenlerin 13 gündür Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Ankara Şubesi'nde sürdürdüğü açlık grevine 154 akademisyen, sanatçı, gazeteci ve yazarı temsilen Prof. Dr. Cemal Taluğ, Prof. Dr. Ural Akbulut, Prof. Dr. Metin Özuğurlu, Şenal Sarıhan ve Zeynep Karababa destek ziyaretinde bulundu. Ziyarette, 154 kişinin imzasını taşıyan ortak metni ses sanatçısı Zeynep Karababa okudu.
Metinde, Türkiye'nin çeşitli illerinden Ankara'ya gelen özel sektör öğretmenleri ve mülakat mağduru öğretmenlerin 14 gündür seslerini duyurmaya çalıştığı, 13 gündür ise açlık grevinde oldukları belirtildi. İmzacılar, öğretmenlerin sağlık durumlarından endişe duydukları vurgulayarak, "Öğretmenlerimizin yaşamı ve sağlığı her şeyden üstündür" ifadelerine yer verdi.
"LÜTFEN SAĞLIĞINIZI DAHA FAZLA RİSKE ATMAYIN"
Metinde, öğretmenlerin yürüttüğü mücadelenin yalnızca öğretmenlerin değil toplumun ortak meselesi olduğu belirtilerek, yaşanabilecek olumsuzlukların önüne geçilmesi gerektiği kaydedildi. Öğretmenlere seslenen imzacılar, "Lütfen sağlığınızı daha fazla riske atmayın ve açlık grevine son verin" çağrısında bulundu.
Metinde, başta Milli Eğitim Bakanlığı ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı olmak üzere TBMM'de temsil edilen tüm siyasi partiler ve ilgili kamu kurumları da sorumluluk almaya davet edildi. Sorunun çözümü için diyalog kanallarının güçlendirilmesi ve somut adımlar atılması çağrısı yapılan açıklamada, toplumun tüm kesimlerinin de öğretmenlerin sağlığını koruyacak ve sorunların çözümüne katkı sağlayacak ortak bir irade oluşturması istendi.
ÖĞRETMENLER AÇLIK GREVİNİ SONLANDIRDI
Özel sektör öğretmenleri ile mülakat mağduru öğretmenlerinin Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Ankara Şubesi’nde 13 gündür sürdürdüğü açlık grevi sona erdi.
Şube önünde yapılan açıklamada, Ankara Valiliği’nin NATO Zirvesi kapsamında yayımladığı genelgeye dikkati çekilerek, anayasal ve demokratik hakların kısıtlandığı ifade edildi.
Açıklamada, "Arkadaşlarımızın, ailelerimizin hayatı ve yaşayabilecekleri olumsuz durumlar karşısında sorumlu davranıyor, kamuoyunun ve kamuoyunun temsiliyetini üstlenmiş aydın, akademisyen, sanatçı dostların çağrısına karşılık veriyor, Ankara’daki direnişimize ara veriyor, açlık grevimizi sonlandırıyoruz. Mücadelemiz illerde farklı biçimlerde büyük bir motivasyon ve enerji ile devam edecektir" denildi.
ÇÖZÜM SAĞLANMAZSA YENİDEN ANKARA'DA EYLEM YAPACAKLAR
Sendika, 1 Haziran’da başlatılan mücadelenin 14 Haziran’da direniş, 15 Haziran’da ise açlık grevi boyutuna taşındığını belirterek, süreç boyunca taleplerinin toplum nezdinde daha görünür hale geldiğini ve eğitim alanındaki sorunların daha geniş kesimler tarafından tartışıldığına işaret edildi.
Açıklamada, öğretmenlerin taleplerinin yalnızca çalışma koşullarını iyileştirmeyi değil, eğitim alanında yaşanan yapısal sorunların çözümünü de amaçladığı ifade edildi. İktidarın talepler karşısında çözüm üretmediği öne sürülen açıklamada, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, TBMM Milli Eğitim Komisyonu üyeleri ve ilgili siyasi aktörler çözüm için adım atmaya çağrıldı.
Açıklamada, Temmuz ayı ortasına kadar mücadelenin ülkenin farklı kentlerinde sürdürüleceği belirtilirken, bu süreçte çözüm sağlanmaması halinde eylemlerin yeniden Ankara'ya taşıyacaklarını bildirildi.
Odatv.com