Ana içeriğe geç

Mersin'de zıpkın avına giden dalgıç aşağıda ürkütücü biriyle karşılaştı

Mersin ilimizde sık yapılan zıpkın avına çıkan bir vatandaşın aşağıda karşılaştığı manzara başta kendisi olmak üzere herkesi ürküttü.

tv100
16

Silifke ilçesindeki Göksu Deltasının yaklaşık 1 mil açığında serbest dalış yapan ve zıpkınla balık avlayan 39 yaşındaki Hasan Gürgah, su altında yaklaşık 4 metre mesafede köpek balığıyla karşılaştı. O anları su altı kamerasıyla kaydeden Gürgah, daha sonra tedbir amacıyla dalışı sonlandırarak bölgeden uzaklaştı. Yaklaşık 7 yıldır serbest dalış ve zıpkınla balık avcılığıyla ilgilendiğini belirten Gürgah, geçtiğimiz haftalarda gerçekleştirdiği dalış sırasında unutamayacağı bir deneyim yaşadığını söyledi.

"KAFAMI KALDIRDIĞIMDA KARŞIMDAYDI"

Dalışın yaklaşık 15'inci dakikasında balık avlamaya çalıştığını anlatan Gürgah, denizin oldukça puslu olduğunu belirterek, "Suyun altında etrafıma bakarak balık avlamaya çalışıyordum. Görüş mesafesi de düşüktü. Balık beklediğim sırada bir anda karaltı gördüm. Hemen kafamı kaldırdım. Çok büyük bir köpek balığı vardı. Yaklaşık 3 metre uzunluğundaydı. Bu sporla uğraşan insanlar için belki de ömür boyu bir kez yaşanabilecek bir karşılaşmaydı" dedi.

"BANA ZARAR VERMEDEN UZAKLAŞTI"

Karşılaşma anında sakinliğini korumaya çalıştığını ifade eden Gürgah, köpek balığını görüntülemek için kamerasını ona doğru çevirdiğini belirterek, "O an sakin kalmaya çalıştım ve zıpkınımdaki kamerayı hayvana doğru doğrultup görüntü almaya çalıştım. Muhtemelen beni görmüştü. Tehlikesiz bir türdü ki benden uzaklaşmaya başladı. Yoksa bana doğru da gelebilirdi" diye konuştu.

Kaynağa Git

İlgili Haberler