Otomotiv Gazetecileri Derneği'nin (OGD) düzenlediği "Türkiye'de Yılın Otomobili" yarışmasının sonuçları açıklandı. Bu yıl 11'incisi gerçekleştirilen organizasyonda, 67 otomotiv gazetecisinin oylarıyla belirlenen ödüller İstanbul'da düzenlenen törenle sahiplerini buldu.
Yarışmanın ilk aşamasında, Şubat 2025 ile Şubat 2026 arasında Türkiye pazarında satışa çıkan 33 model değerlendirildi. Jüri oylaması sonucunda BMW iX3, BYD Sealion 7, Citroën C5 Aircross, Hyundai Inster, Mercedes-Benz CLA, Renault Clio ve Togg T10F finale kaldı.
Renault Clio zirvede
Finale yükselen modeller; tasarım, sürüş özellikleri, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon değerleri, güvenlik donanımları, ekipman seviyesi ve fiyat-performans kriterleri doğrultusunda kapsamlı bir değerlendirmeden geçirildi.
Oylama sonunda 3 bin 360 puan toplayan Renault Clio, "Türkiye'de Yılın Otomobili" unvanını kazandı. BMW iX3 ikinci, Togg T10F ise üçüncü sırada yer aldı.
BMW iX3'e üç ödül birden
Yan kategorilerde ise "Yılın Basın Lansmanı" ödülü Hyundai'nin EV Tech Day İzmit Fabrika etkinliğine verildi. BMW iX3, "Yılın Tasarımı", "Yılın İnovatif Projesi" ve "Yılın Premium Otomobili" ödüllerinin sahibi oldu. Model, özellikle Panoramic Vision teknolojisiyle inovasyon kategorisinde öne çıktı.
Bu yıl ilk kez verilen "Jüri Özel Ödülü" ise Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) Başkanı Eren Üçlertoprağı'na layık görüldü.
Ödül töreninde konuşan OGD Yönetim Kurulu Başkanı Murat Öztürk, yarışmanın her yıl daha da güçlendiğini belirterek, özellikle elektrikli otomobillerin bu yılki organizasyonda öne çıktığını söyledi. Yarışmanın otomotiv markaları açısından önemli bir motivasyon kaynağı haline geldiğini ifade eden Öztürk, birçok markanın süreci yurt dışındaki merkezlerinden de yakından takip ettiğini dile getirdi.