Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, partisinin Genişletilmiş İl Başkanları Toplantısı'nda değerlendirmelerde bulundu.
- Huzur araya, şehrine, beldesine hizmet etmek isteyen herke bu çatı altında siyaset yapmayı tercih ediyor. Bugün de yeni belediye başkanlarımızı bağrımıza basacağız. Tüm arkadaşlarımıza aramıza hoş geldiniz diyorum. Hizmet yolculuğunda bundan dayanışma içinde olacağız.
- İlkelerimizi benimseyen, huzurlu ve saygılı bir atmosferde ülkesi ve milleti için hayırlı bir iş yapmak isteyenleri bünyemize katmaya devam edeceğiz. Bize göre siyaset millete tepeden bakan bir faaliyet alanı değildir. Toplum siyasetin kurucu öznesidir.
BELEDİYE BAŞKANLARINA SOSYAL MEDYA UYARISI
- Seçmenden oy isterken müşfik, saygılı, ama milletten yetki alınca kibirli, incitici tavır bizim tavrımız değildir. Etkileşim avcılığı denilen hastalığın kamuda, yerel yönetimlerde yayıldığını görüyoruz. Özel alan kavramı anlamını yitirmekte, görünür olmak, her türlü hassasiyetin önüne geçmekte. Gündem olma ve gündemde kalma kaygısı bir müddet sonra büyük bir kapana dönüşmekte. Bu kapana siyasetçiler de düşmekte.
- Maalesef kendi arkadaşlarımızın bir kısmının bu ters akıntıya kapıldıklarına şahit oluyoruz. Bize faydası olmayan partimize zarar veren bu tür yanlışlara karşı dikkatli olunması gerektiğinin altını önemle çiziyorum. Vatandaşın kalbini kıran, esnafa hoyrat davranan, icraat peşinde değil şov peşinde koşan bir yaklaşım belki muhalefetin siyaset tarzı olabilir ama bizim bunu tasvip etmemiz asla mümkün değil.
- Görevi, unvanı, makamı ne olursa olsun hiçbir arkadaşım şunu unutmasın. Hepimiz koltuklara milletin takdiriyle geldik. Millete hizmet makamı gösteri değil sorumluluk makamıdır. Mesele kalp kazanmak, gönülleri fethetmektir. Sosyal medya ile seçim kazanılsaydı bugün iktidarda başkaları olurdu. İcraatlarımızı en güzel şekilde bu mecraları da kullanarak yeni kuşaklarla paylaşacağız ama sosyal medyadaki yankı odalarına da hapsolmayacağız. Teşkilatımdaki hiçbir kardeşim şunu aklından çıkarmasın biz efendilik taslamaya değil millete hizmetkarlık yapmaya geldik.
"KAYIKÇI KAVGASININ PARÇASI OLMAYACAĞIZ"
- Siyasi rakiplerimizle gereksiz polemiklerden uzak duruyoruz. Bizden kayıkçı kavgalarının parçası olmamızı bekleyen beyhude bekler. Biz eser siyasetimizle yeni gönüller kazanmanın peşindeyiz. Gerilimden kaçınmamız, insanımızın hak ve hukukunun çiğnenmesine kayıtsız kalacağımız anlamına gelmiyor.
- Eskiden olduğu gibi bir avuç müstekbirin azarladığı kadınları kılık kıyafetine göre ayrıştırıp gerici yobaz diye tahkir ettiği günler artık geride kaldı. Eski nobranlıklarını özleyenler boş durmasa da o karanlık dönemler bir daha asla dönmeyecektir. Bu ülkede kimsenin sakalından başörtüsünden dolayı aşağılanmasına, kendini ötekilenmiş hissetmesine göz yummayacağız. Hak ve özgürlükleri her bir vatandaşımız için genişletmeye, 86 milyonu bir ve eşit görmeye devam edeceğiz.