Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin açtığı dava ve kurumlardan gelen uyarı raporlarını dikkate alan Bakanlık, projenin ÇED sürecini tamamen bitirdiğini açıkladı.
Muğla Büyükşehir Belediyesi, bölgenin nesli tükenmekte olan canlılara ev sahipliği yaptığını ve mavi tur destinasyonu olduğunu belirterek yargı yolunu açmıştı.
Ardından Muğla İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nün hazırladığı "olumsuz" raporu geldi.
Gelen tüm olumsuz verileri ve halkın tepkisini masaya yatıran Bakanlık yetkilileri, koruma altındaki bu ekosistemin tahrip edilmesine izin vermeyerek ÇED sürecini sonlandırma kararı aldı.

Murat Sökdü
Odatv.com