Hekim Birliği Sendikası, Esenyurt Necmi Kadıoğlu Devlet Hastanesi’nde görev yapan hekimlerden çalışma düzeni, mesai planlaması ve yönetsel uygulamalara ilişkin çok sayıda şikayet aldıklarını açıkladı.
Sendika’dan yapılan açıklamada, şikayetlerde hekimlere yönelik keyfi çalışma düzeni değişiklikleri, ölçüsüz ek mesai dayatmaları, mobbing niteliğinde uygulamalar ve meslek onurunu zedeleyen söylemlerin bulunduğu belirtildi.
MESLEK ONURUNU ZEDELEYEN İFADELER
Açıklamada, sendikaya iletilen beyanlarda yöneticiler tarafından hekimlere yönelik çeşitli aşağılayıcı ifadeler kullanıldığının iddia edildiği aktarıldı. İddialara göre hekimlere; “Bu hastanedeki doktorların yüzde 90’ından nefret ediyorum.”, “Çok kötü doktorlarsınız.”,“Beşiktaş’ta, Nişantaşı’nda çalışsanız sizi keserlerdi. Buraya şükredin.”, “Odalar sizin tapulu malınız değil.”, “Bundan sonra sürünün de görün.”, “Sen kaç yıllık doktorsun ki benimle konuşuyorsun?”, “İki günlük doktorsunuz.”, “Zaten zorunlu hizmettesiniz.” şeklinde ifadeler yöneltildiği vurgulandı.
‘YALNIZCA HEKİMLERİ DEĞİL KAMUYU İLGİLENDİRİYOR’
Hekim Birliği, iddiaların doğru olması halinde bunun yalnızca hekimleri değil, kamu hizmetinin saygınlığını, çalışma barışını ve hasta güvenliğini de doğrudan etkileyeceğini söyledi. Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Eğer bu iddialar doğruysa, söz konusu yaklaşım yalnızca hekimleri değil; kamu hizmetinin saygınlığını, çalışma barışını ve hasta güvenliğini de doğrudan zedelemektedir. Hekimler; aşağılanacak, tehdit edilecek, itibarsızlaştırılacak veya baskı altında çalıştırılacak kişiler değildir. Hiçbir kamu yöneticisi, görev yaptığı kurumu kişisel otorite alanı gibi yönetemez.
‘EK MESAİLER BASKI ARACI OLARAK KULLANILIYOR’
“Nöbet yükü devam ederken ölçüsüz ek mesai dayatılması, izin ve görevlendirme süreçlerinin baskı unsuru hâline getirilmesi, itiraz eden hekimlerin hedef gösterildiği yönündeki iddialar ve çalışma düzeninin cezalandırma aracı olarak kullanıldığına ilişkin başvurular kabul edilemez.”
BAKANLIĞA ÇAĞRI
Açıklamada, Sendika’ya ulaşan başvuruların tüm yönleriyle araştırılması ve sorumlular hakkında gerekli idari işlemlerin yürütülmesi istendi. Açıklama şöyle devam etti:
“Bu nedenle İstanbul İl Sağlık Müdürlüğünü ve Sağlık Bakanlığını göreve davet ediyoruz. Sendikamıza ulaşan iddiaların tüm yönleriyle araştırılması, sorumlular hakkında gerekli idari işlemlerin yürütülmesi ve çalışma barışını bozduğu öne sürülen uygulamaların gecikmeksizin incelenmesi gerekmektedir. Hekimlerin meslek onurunu, dinlenme hakkını ve güvenli çalışma ortamını zedeleyen hiçbir uygulamanın karşısında sessiz kalmayacağız. Kamu kurumları hukukla yönetilir. Hiçbir kamu kurumu kimsenin şahsi yönetim alanı değildir. Hekimler yalnız değildir.”