Ana içeriğe geç

Pezeşiyan'la görüşen Pakistan Başbakanı Şerif'ten açıklama

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile yaptığı görüşmede iki ülke ilişkilerinin güçlendirilmesi, bölgesel barışın korunması ve diplomatik diyaloğun sürdürülmesi konusunda mutabakat sağlandığını açıkladı.

Pezeşiyan'la görüşen Pakistan Başbakanı Şerif'ten açıklama
CGTN Türk
16

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, İran İslam Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Dr. Mesud Pezeşkiyan’ı İslamabad’da ağırlamaktan memnuniyet duyduğunu belirterek, iki ülke arasındaki ilişkilerin geliştirilmesi ve bölgesel istikrarın güçlendirilmesi yönünde önemli mesajlar verdi.

Şerif, görüşmenin İslamabad Mutabakatı’nın imzalanmasının ve Bürgenstock’ta gerçekleştirilen teknik görüşmelerin ardından yapılan ilk üst düzey temas olduğunu vurguladı.

Görüşmede Pakistan Başbakan Yardımcısı İshak Dar ile Kara Kuvvetleri Komutanı Mareşal Syed Asim Munir’in yanı sıra çok sayıda kabine üyesi ve üst düzey yetkilinin de hazır bulunduğu aktarıldı.

İki liderin, bölgesel barışın korunması ve mevcut anlaşmazlıkların yalnızca diyalog ve diplomasi yoluyla çözülmesi gerektiği konusunda ortak anlayışa sahip olduğu belirtildi. Şerif ayrıca Pakistan ile İran arasında ekonomik, siyasi ve güvenlik alanlarında iş birliğinin genişletilmesi konusunda mutabakata varıldığını ifade etti.

Pakistan Başbakanı, İran’ın dini lideri Ayetullah Seyyid Mücteba Hüseyni Hamaney’in liderliğine duyduğu saygıyı da dile getirirken, İran yönetiminin zorlu süreçlerde gösterdiği tutumu takdir etti.

Şahbaz Şerif, Pakistan’ın bölgesel arabuluculuk rolüne dikkat çekerek, iki ülke ve bölge genelinde barış, istikrar ve refahın sağlanması için İran ile iş birliğini sürdüreceklerini söyledi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler