Ana içeriğe geç

UCLG'nin yeni başkanı artık Altay... Konya'nın gücü küresel zirvede

Konya Büyükşehir'in Başkanı Altay, Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığı görevine seçildi: “Konya olarak dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan UCLG'nin başkanlık seçimlerini kazanmanın haklı gururunu yaşıyoruz” dedi.

UCLG'nin yeni başkanı artık Altay... Konya'nın gücü küresel zirvede
Akşam
16

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığı görevine seçildi. Dünya Belediyeler Birliği olarak da bilinen UCLG'nin Dünya Konseyi Toplantısı, Fas'ın Tanca şehrinde gerçekleştirildi.

240 BİNİ TEMSİL EDECEK

Mexico City Belediye Başkanı'nın da aday olduğu seçimleri büyük farkla kazanarak 2026-2029 dönemi için UCLG Başkanlığı görevine seçilen Başkan Altay, böylece dünya genelinde 240 binden fazla yerel ve bölgesel yönetimi temsil edecek.

GAZZE'YE DİKKAT ÇEKTİ

Başkan Altay, "Konya olarak dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan UCLG'nin başkanlık seçimlerini büyük bir teveccühle kazanmanın haklı gururunu yaşıyoruz. İnşallah bundan sonra tüm dünyadaki belediyeleri temsilen, özellikle başta Gazze olmak üzere mazlum coğrafyadaki insanların sesinin duyurulması, şehirlerimizde yaşayan insanların mutluluğunun artırılması için; başta iklim değişikliği olmak üzere her türlü konuda fikir ve görüş beyan etmeye devam edeceğiz.

GÜVENİN AÇIK GÖSTERGESİ

Bu netice, şahsıma tevdi edilen bir görevin çok daha ötesinde; Konya'mıza, ülkemize ve Türkiye'nin yerel yönetim anlayışına duyulan güvenin açık bir göstergesidir" dedi.

BAŞKAN ERDOĞAN'DAN TEBRİK

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başkan Altay'ı elde ettiği bu önemli başarı dolayısıyla telefonla tebrik etti, uluslararası temsil görevinde başarılar diledi. Altay, "Vizyonuyla bizlere her zaman yol gösteren Cumhurbaşkanımız Erdoğan'a sonsuz şükranlarımı sunuyorum. Sayın Cumhurbaşkanımızın yerel yönetimler ve dış politikadaki vizyonunu UCLG'de sürdürmeye gayret edeceğiz. En büyük teşekkürüm ise her zaman yanımızda duran, duasını ve desteğini bizlerden esirgemeyen aziz Konyalı hemşehrilerimedir" şeklinde konuştu.

GELECEĞE 'DAYANIŞMA' VURGUSU YAPTI

UCLG Genel Kurulu'nda UCLG ailesine de seslenen Başkan Altay, şunları kaydetti: "Bizler inanıyoruz ki; daha adil bir dünya, daha güçlü şehirlerle mümkündür. Daha huzurlu bir gelecek, yerelden yükselen dayanışmayla mümkündür. Daha yaşanabilir bir yeryüzü, yerel idarelerin ortak aklı, ortak emeği ve ortak sorumluluğuyla mümkündür. Bugün burada yeni bir dönemin başlangıcını kutlarken, aynı zamanda ortak sorumluluğumuzu da hatırlıyoruz. Birlikte daha güçlü bir UCLG, birlikte daha güçlü yerel demokrasi ve birlikte daha güçlü topluluklar inşa edeceğiz."

Kaynağa Git

İlgili Haberler