ABD ve İran arasındaki müzakerelerden Lübnan'da ateşkesin denetlenmesi için yeni mekanizma kurulmasına karar verildi. İsrail basınında yer alan haberlere göre; Başbakan Binyamin Netanyahu, İsrail'in yer almadığı yeni bir Lübnan ateşkes denetim mekanizmasına karşı diplomatik girişim başlattı.
MEKANİZMADA 5 ÜLKE VAR
İsrail'de yayın yapan Kanal 12 televizyonunun üst düzey bir İsrailli yetkiliye dayandırdığı haberinde; Washington yönetiminin 2024 yılında Lübnan, İsrail, ABD, Fransa ve Birleşmiş Milletler'in yer aldığı mevcut yapının yerine yeni bir mekanizma oluşturduğu belirtildi.
Haberde, ABD ile İran arasında İsviçre'de gerçekleştirilen görüşmelerde, Lübnan'daki ateşkesin denetlenmesi amacıyla ABD, İran, Lübnan, Katar ve Pakistan'dan oluşacak bir mekanizmanın kurulmasının kararlaştırıldığı aktarıldı.
Habere göre, Netanyahu'nun Güney Lübnan'daki güçlerin tam hareket özgürlüğüne sahip olduğu yönündeki açıklamalarına rağmen, ABD Başkanı Donald Trump yönetimi İsrail'in yalnızca Lübnan'daki değil, diğer alanlardaki faaliyetlerine yönelik de çeşitli kısıtlamalar getirdi.
BELLİ BÖLGELERE OPERASON YASAKLANDI
İsrailli siyasetçilerin de orduya, Lübnan'da hangi faaliyetlerin serbest, hangilerinin yasak olduğunu belirleyen yeni direktifler verdiği kaydedildi. Bu kapsamda, “Sarı Hat” olarak adlandırılan bölge içinde hareket özgürlüğü tanınırken, Beyrut ve güneydeki Sur kentini kapsayan daha uzak bölgelerde operasyon yapılmasının yasaklandığı bildirildi.