Ana içeriğe geç

DRAM krizi derinleşiyor: Fiyat artışı şimdi de DDR2 ve DDR3'e sıçradı

Tüketici DRAM pazarındaki arz sıkıntısı bu kez DDR2 ve DDR3'e kadar uzandı. TrendForce'a göre üretim daralırken, eski nesil belleklerde fiyat artışı üçüncü çeyrekte de sürecek.

DRAM krizi derinleşiyor: Fiyat artışı şimdi de DDR2 ve DDR3'e sıçradı
Donanım Haber
16

DDR4'ten DDR3'e, şimdi de DDR2'ye dönüş

Rapora göre DDR2 sözleşme fiyatları 2026'nın ilk çeyreğinde güçlü artış göstermesinin ardından ikinci çeyrekte yaklaşık yüzde 55-60, üçüncü çeyrekte ise yüzde 35-40 daha artacak. Yani DDR2 tarafındaki fiyat baskısı kısa vadede hafifleyecek gibi görünmüyor. Bunun temel nedeni, büyük DRAM üreticilerinin üretim kapasitesini giderek daha fazla HBM ve sunucu belleği gibi yüksek marjlı alanlara kaydırması.

Yapay zekâ yatırımları nedeniyle gelişmiş üretim hatları bu ürünlere ayrılırken, DDR4 ve diğer eski nesiller için ayrılan wafer kapasitesi düşüyor. Bu da özellikle tüketici elektroniği tarafındaki üreticileri alternatif tedarikçilere yöneltiyor.

Tedarik tarafında ise nispeten eski bellekler için Winbond ve ESMT gibi üreticiler öne çıkıyor. Ancak Winbond'un DDR2 üretiminden kademeli çıkış yaparak kapasiteyi DDR3, DDR4 ve LPDDR4 gibi daha kârlı ürünlere kaydırması, DDR2 arzını daha da sıkıştırabilir. Buna karşılık ESMT'nin PSMC üzerinden mevcut kapasitesiyle DDR2 üretimini artırarak oluşan boşluğu bir miktar doldurmaya çalıştığı belirtiliyor.

Bu baskı nedeniyle DDR4'ten DDR3'e, DDR3'ten DDR2'ye doğru alışılmadık bir geri dönüş yaşanırken, fiyat artışlarının önümüzdeki çeyrekte de devam etmesi bekleniyor.

Kaynağa Git

İlgili Haberler