Ana içeriğe geç

Hizbullah'tan İsrail-Lübnan anlaşmasına dair ilk açıklama! 'Aşağılayıcı ve yok hükmünde'

Hizbullah lideri Naim Kasım, ABD arabuluculuğunda İsrail ile Lübnan arasında imzalanan çerçeve anlaşmasına dair ilk açıklamasını paylaştı. İşte detaylar...

Hizbullah'tan İsrail-Lübnan anlaşmasına dair ilk açıklama! 'Aşağılayıcı ve yok hükmünde'
Milliyet
16

Hizbullah lideri Naim Kasım, Washington'da imzalanan anlaşmaya yönelik ilk değerlendirmesini yaptı.

'AŞAĞILAYICI VE YOK HÜKMÜNDE'

Lübnanlı yetkililerin bir başarı olarak gördükleri anlaşmayı "aşağılayıcı ve yok hükmünde" kabul ettiklerini söyleyen Kasım, anlaşmanın bir "yüz karası" ve "egemenlikten taviz vermek" anlamına geldiğini vurguladı.

'PİYON HALİNE GETİRİYOR'

İsrail'in İran-ABD mutabakat zaptı uyarınca Lübnan'dan çekilmesini talep eden Kasım, İsrail'in çekilmesini Lübnan genelindeki direnişin silahsızlandırılmasına bağlamanın, tüm kırmızı çizgileri aşan ve Lübnan'ı düşman İsrail'in elinde bir piyon haline getiren çok tehlikeli bir öneri olduğunu belirtti.

Anlaşmanın yapıldığına dair açıklamaların ardından başkent Beyrut'ta, Hizbullah destekçilerince lastik yakılarak yolların kapatıldığı protestolar düzenlendi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler