İsrail Eski Başbakanı Naftali Bennett, İsrail’in hükümet karşıtı protestoculara yardım etmek amacıyla İran’a gizlice Starlink internet alıcıları soktuğunu itiraf etti.
Reuters tarafından yapılan habere göre İsrail eski Başbakanı, İsrail’in hükümet karşıtı protestoculara yardım etmek amacıyla İran’a gizlice Starlink internet alıcıları soktuğunu itiraf etti. Ancak Başbakan Binyamin Netanyahu hükümetinin bu planların arkasında durmadığını belirtti.
2021-2022 yılları arasında başbakanlık yapan Naftali Bennett, Kudüs’teki JNS Uluslararası Politika Zirvesi’nde dinleyicilere hitaben yaptığı konuşmada, “İnternetin ve sosyal ağların sürekliliğini sağlayacak on binlerce Starlink alıcısının edinilmesi ve İran’a gizlice sokulması sürecini” bizzat başlattığını söyledi.

Elon Musk’ın SpaceX şirketine ait olan Starlink, dünya çapında uydu internet bağlantısı sağlıyor. İran yönetimi daha önce İsrail ve ABD’yi, ülkenin güvenliğini zedelemek amacıyla bu cihazları sınırlarından içeri sokmakla suçlamıştı. Starlink’in resmi olarak İran’da faaliyet gösterme lisansı bulunmuyor ancak Elon Musk daha önce hizmetin orada aktif olduğunu ifade etmişti.
Bennett, bu cihazların protestocuların koordine olmalarını ve nihayetinde İran hükümetini devirmelerini sağlamak amacıyla tasarlandığını belirterek, “Maalesef şu anki beceriksiz İsrail hükümeti bunu yapmayı bıraktı. Protestolar patlak verdiğinde o altyapı orada değildi.” dedi. Netanyahu’nun ofisi Bennett’in sözleriyle ilgili sorulara yanıt vermedi.
İranlı yetkililer; ocak ayında ülke çapında gerçekleşen ölümcül protestolar ve şubat ayının sonunda başlayan ABD-İsrail ile İran arasındaki gerilim dönemi de dahil olmak üzere, ülke içindeki huzursuzluk dönemlerinde halkın internet erişimini sık sık kesmişti. Haber ajansı Reuters, daha önce bazı İranlıların internet kesintileri sırasında iletişimi sürdürebilmek için Starlink’e yöneldiğini bildirmişti.
Ekim ayına kadar yapılması planlanan seçimlerde Netanyahu’nun yerini almak için yarışan sağcı bir partinin lideri olan Bennett, İsrail ve diğer Orta Doğu devletlerinin İran hükümetini “püskürtmek ve nihayetinde devirmek için güçlerini birleştirmesi” gerektiğini savundu.

İlgili Olarak
Pentagon’da Starlink krizi