Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde seyreden ya da limanlarda bulunan Türk sahipli gemilerin mevcut askeri ve lojistik durumlarına ilişkin resmi bir yazılı açıklamada bulundu.
Bölgedeki gelişmelerin yakından takip edildiğine işaret eden Uraloğlu, "Savaşın başından beri Basra Körfezi'nde bulunan Yasa Moon ve Nejat isimli Türk sahipli gemiler 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı'ndan güvenli şekilde çıkış yaptı.
" bilgisini paylaştı.
TÜRK SAHİPLİ GEMİLERİN GÜVENLİĞİ ÖNCELİKLİ KONUUraloğlu, Türk sahipli gemilerin güvenliğinin öncelikli konu olduğunu vurgulayarak, savaşın başlamasından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı'ndan geçerek Körfez'den ayrıldığını kaydetti.
Bölgedeki gelişmelerin ilgili kurumlarla koordinasyon içerisinde anlık olarak takip edildiğinin altını çizen Uraloğlu, ihtiyaç duyulan durumlarda gemi işletmecileriyle de sürekli temas halinde olduklarını ifade etti.
22 HAZİRAN İTİBARIYLA BÖLGEDE TOPLAM 7 GEMİ BULUNUYORUraloğlu, 22 Haziran itibarıyla Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde toplam 7 geminin bulunduğunu ve bu gemilerde görev yapan Türk gemi insanı sayısının 177 olduğunu hatırlattı.
"5 GEMİ HÜRMÜZ BOĞAZI'NDAN GEÇİŞ TALEBİNDE BULUNDU"Söz konusu 7 gemiden 1'inin Türk bayraklı olduğunu ifade eden Uraloğlu, şu değerlendirmede bulundu:"5 gemi Hürmüz Boğazı'ndan geçiş talebinde bulundu.
İki enerji gemisinin ise mevcut durumda çıkış talebi bulunmuyor.
Türk gemilerinin ve gemi insanlarının güvenliğinin öncelikli konu.
Bölgedeki gemilerimizi ve Türk gemi insanlarımızı anlık olarak takip etmeyi sürdürüyoruz.
Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan gemilerle ilgili tüm gelişmeler yakından izleniyor, ilgili kurumlar koordinasyon içerisinde çalışmalarını sürdürüyor.
"Kaynak: AA
Hürmüz Boğazı'ndan Türk bayraklı gemiler güvenli şekilde çıkış yaptı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bölgedeki riskli sularda bulunan "Yasa Moon" ve "Nejat" adlı Türk sahipli gemilerin güvenli tahliyesinin sağlandığını duyurdu. Bakan Uraloğlu, güncel durumda 5 geminin daha Hürmüz Boğazı'ndan geçiş için onay beklediğini, 2 enerji gemisinin ise şu an için çıkış talebi olmadığını açıkladı
Süper Haber
16