Ana içeriğe geç

Montella istifa iddialarına yanıt verdi: ''Hacıosmanoğlu'nun desteğiyle görevimin başındayım''

A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella, ABD maçı öncesi düzenlenen basın toplantısında istifa iddialarına son noktayı koydu. Görevine büyük bir motivasyonla devam edeceğini belirten İtalyan çalıştırıcı, TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu ve futbolcuların desteğinin kendisi için yeterli olduğunu söyledi. "Bizden önce milli takıma canı sıkılarak gelen oyuncular şimdi gün sayıyor" diyen Montella'nın açıklamaları dikkat çekti.

Montella istifa iddialarına yanıt verdi: ''Hacıosmanoğlu'nun desteğiyle görevimin başındayım''
Haber3
16

A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu'ndaki son grup maçı öncesinde Los Angeles Stadyumu'nda düzenlediği basın toplantısında hakkında çıkan istifa iddialarına çok sert ve net bir yanıt verdi.

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu'nun ve futbolcuların kendisine olan güveninin tam olduğunu belirten tecrübeli teknik adam, görevini bırakmayı kesinlikle düşünmediğini ve eskisinden çok daha güçlü bir motivasyonla yoluna devam edeceğini açıkladı.

"Milli Takımı Üst Üste İki Turnuvaya Götüren Tek Ben Varım" Görev süresi boyunca Türk futboluna kazandırdığı başarılara dikkat çeken Vincenzo Montella, bir istatistiği hatırlatarak eleştirilere yanıt verdi.

A Milli Takım'ın geçmişte üst üste Avrupa Şampiyonası ve Dünya Kupası turnuvalarına katılmakta zorlandığını vurgulayan Montella, "İki kez arka arkaya Avrupa Şampiyonası ve Dünya Kupası'na gidilmedi. Tek bir teknik direktör dahi hem Avrupa Şampiyonası hem Dünya Kupası'na takımı sokamadı benim dışımda. Çok motiveyim. Başkanın desteği ve futbolcuların inancı benim için fazlasıyla yeterli. Bu yıllar içerisinde işime kalbimi koydum, büyük bir tutkuyla zaman harcadım. İstifa edecek miyim? Hayır. Çünkü hala enerjim var ve bu tecrübelerden sonra kendimi çok daha güçlü hissediyorum. İstifamı bekleyenler varsa bunu yapmayacağım, bu gerçeği kabullenmeleri gerekir" ifadelerini kullandı.

"Biz Gelmeden Önce Futbolcular Canı Sıkılarak Geliyordu"

Milli takım içerisindeki arkadaşlık ve çalışma ortamını tamamen değiştirdiklerini ifade eden İtalyan çalıştırıcı, oyuncuların artık ay-yıldızlı formayı giymek için sabırsızlandığını belirtti. Montella, "Ana fikrimiz, taraftara heyecan veren bir takım oluşturmaktı. Değişim süreçleri kolay olmaz ama genç oyuncuların büyümesini sağladık ve onları destekledik. Biz göreve gelmeden önce futbolcularımız milli takım kampına gelirken ortamdan dolayı canları sıkılarak geliyordu. Şimdi ise kampa katılmak için gün sayıyorlar. Bu pozitif ortamı korumamız ve Uluslar A Ligi seviyesinde kalmamız gerekiyor" dedi.

"Ben de Hata Yapıyorum, Kimse Mükemmel Değil"

Takım kurgusu ve oyuncu tercihleri konusundaki eleştirilere de değinen Montella, Hakan Çalhanoğlu, Kenan Yıldız ve Arda Güler gibi yıldızların Paraguay ve Avustralya maçlarındaki sürelerini oyun planına göre okumak gerektiğini söyledi. Kendisinin de hata yapabileceğini kabul eden tecrübeli hoca sözlerini şöyle tamamladı: "Ben sürekli hata yapıyorum, takım olarak da hatalarımız oluyor. Ama bu durum kazandığımız zaman da geçerli. Şansa inanmıyorum. 590 kez rakip ceza sahasına girmişiz, bu en yüksek oran. Galibiyet aldığımızda medyanın beni 'mükemmel' ilan ettiği günlerde de mükemmel değildim. Mükemmel teknik direktör diye bir şey yok; varsa ben de tanışmak isterim."

"Ben oyunculara kayıtsız şartsız destek olmaya devam edeceğim"

Toplantının başında uzun bir açılış konuşması yapacağını ve söylemek istedikleri olduğunu ifade eden Montella, şunları dile getirdi:

"Oyuncularımıza saygı gösterdiğimizden daha fazla saygı göstermemiz lazım. Tabii ki üzgünüz olanlardan ama gelecek için motive olmaya devam ediyoruz. Yarın oynayacağımız maç, zor bir maç olacak. Herhalde en zor maçlardan biri olacak. O yüzden ülkemizin bizi desteklemesini istiyoruz. Takımı desteklemeliler. Herkes çok üzgün. Benim takımdaki 3 yılımdan bahsedeceğim. 2023 eylül ayında başladım milli takımla çalışmaya. Avrupa Şampiyonası'na katılma konusunda çalışmaya başladık ve Hırvatistan'a karşı galibiyet elde ettik. Çok da iyi bir oyunla başarılı olduk. Hatta ilk Almanya zaferimizi hatırlıyorum, 72 yıl sonra Almanya'da kazanmamızı. O gün, o başarıları elde eden çocuklar, bu çocuklar ve gelecekte de başarı elde edecekler. O yüzden onlara saygı göstermeliyiz. Onlar bizim futbolumuzun geleceği. Kişisel saldırılar gördüm. Bunları kabul edemiyorum. Bu kendi çocuğunuza yapmış gibi oluyor. Bu kabul edilecek bir şey değil. Ben onlara kayıtsız şartsız destek olmaya devam edeceğim. Biz 62 şut attık, rakip ceza sahası bölgesinde 590 kere aksiyonda bulunduk. 341 rakip ceza sahasında başarılı aksiyonda bulunduk. Rakip ceza sahasına girişte birinci sıradayız. Ortalama topa sahip olmada ikinci sıradayız. Dikine paslarda İspanya'nın ardından ikinci sıradayız. Gol pozisyonu oluşturmada üçüncü sıradayız. Futbol gol atma sanatıdır. Takım bunu başaramadı ama çok çalıştık. Son iki maç için oyuncularımızı suçlayamayız. İnsanları kötü durma sokmak çok kolay ama bunu yapmamak lazım. Biz burada ulusal bir tutkuyu desteklemeye çalışıyoruz. Türk halkı bize sürekli destek gösterdi. Herkes bize ‘Bu kadar uyumlu bir takım görmedim başka' dedi. Bu oyuncular söylenenleri hak etmiyor. Oyuncuların etki altında kalmasını istemiyorum. Ama ben onların yüzünde ifadeleri görüyorum. Onlar benim çocuklarım gibi. Birçok zorlukla karşı karşıya kaldılar. Tabii sahada daha iyisini yapabilirdik ama bunu tüm kalbimizle gerçekleştirmeye çalıştık. Bazen bunların sonucunu alamazsınız. Ama bu demek değildir ki her şeyi çöpe atalım. Bu oyuncular geleceğimiz, onlara saygı gösterelim. Buraya geldiğimizde Kenan yüzde 100'ünde değildi. Başka problemleri olan oyuncular vardı. Sahada bütün oyuncular bütün çabalarını ortaya koydular. Kendilerini yüzde 100 hissetmeseler bile ben onların oynamasını istedim. Biliyorum ki yüzde 100 olmasalar da çok iyi bir oyun çıkarabilirler. Futbol böyle bir şey. Ben vazgeçmeyeceğim, devam edeceğim. Çok şanslı hissediyorum. Başkanımız, takımı yok etmeyi değil, oyuncuları desteklemeye, geliştirmeye yönelik destek oldu. Ben de her zaman adanmışlıkla çalışmalarıma devam edeceğim. Yarın çok önemli bir maçımız var. Pek çok zorluklarla, zor bir ortamda oynayacağımız bir maç. Yarın bugüne kadarki çabalarımızın bir sonuç bulmasını istiyoruz ve bunun takdir edileceğini umuyoruz. İki stoperimiz de gayet iyi seçilmiş oyuncular. Pek çok dikine oyun pasları attık ve Abdülkerim bunda birinci sırada. Merih de hava toplarında birinci sırada. Neredeyse rakiplerine top vermedi. Bu şekilde oyun kurduk. Gol atma çabası içindeyiz. Bu verileri size vermek istedim çünkü oyuncuları desteklemek çok önemli."

"Oyuncularımız birbirine kenetlenmiş durumdalar"

İtalyan teknik adam, ABD'nin çok farklı bir takım olduğunu ve futbolcularının üzerine kurulu bir strateji uygulayacağını da belirterek, "Bazılarının hala mental olarak sıkıntıda olduğunu söyleyebilirim. Onlara yönelik şahsi ve adaletsiz saldırlar, onları çok üzüyor. Neyse ki bazılarını daha iyi görüyorum. Rakibin temposunun yüksek olduğunu biliyoruz. Strateji düşüneceğim. Futbolcuların fiziksel ve mental durumlarına bakacağız. Çok kompakt ve ruhen birleşik bir grubumuz var. Oyuncularımız birbirine kenetlenmiş durumdalar. Grubu ve teknik direktörü destekleyen oyuncularımız var. Çağlar, Kaan, İrfan, Mert destekleyici bir rol sergilediler" ifadelerini kullandı.

"Böyle bir negatif iletişimi beklemiyordum"

Yapıcı eleştirilere her zaman açık olduğunu hatırlatan 52 yaşındaki teknik adam, "Oyunu kaybettiğimizde her şey çok iyi denmesini beklemiyorum ama sadece adil olmak, daha çok şey yapılabilirdi denmesini bekliyorum. Tabii ki bunların söylemekte özgürsünüz. Bunlar yapıcı eleştiriler. Kimseden tebrik beklemiyorum. Ama böyle bir negatif iletişimi de beklemiyordum. Burada insanlar maçı kaybettikten sonra da destekledi bizi. 3-4 kişi olumsuz şeyler söylediler ama sonra 50 küsur kişi gelip olumlu şeyler söylediler. Onların bağırması, sonra bazı art niyetli gazetecilerin bunu yayması çok doğru değil. Tabii ki evimize döneceğiz ve biz de matematiği biliyoruz. Bu olumsuz yaklaşımlar sistemimizi iyileştirmek için bize fayda sağlamıyor. 24 yıl Dünya Kupası'na gelmemişti Türkiye, şimdi buradayız. Gelecekte daha iyisini yapacağız. Ama burada olmamız da çok iyi. O yüzden birleşmemiz gerekiyor. Hep birlikte bayrağın altında birleşsek daha farklı şeyler olmaz mıydı? Ancak bu şekilde ülkenin futbol tarihine katkı sağlayabiliriz" şeklinde konuştu.

"Aile bireyleri arasındaki ilişki gibi bir ilişki kurduk"

Takımın kendi içindeki ve kendisiyle oyuncular arasındaki ilişkinin nasıl olduğuna dair gelen bir soruya Montella, "Aile bireyleri arasındaki ilişki gibi bir ilişki kurduk. Baba yerine büyük ağabey gibiyim. Bazıları benim oğlumdan çok az büyük. Her zaman kalbimde taşıyorum bu duyguları. Elbette ilk yenilgiden sonra bazı futbolcular çok üzülmüşler ve motivasyonlarını yitirmişlerdi. ‘Nasıldım' diye bana soruyorlardı. Benim duygularımı merak ediyorlardı. Bazı futbolcular benim ruh halimi sordu. Bu da beni duygulandırdı. Biz birbirimize iyi hissettirmeye çalışıyoruz. Çok iyi bir ilişki var aramızda. Çok fazla destekçilerimiz var, birbirimize destek oluyoruz. Bu çok önemli bir unsur bence" cevabını verdi.

"Futbolcularım yargılamalarla karşı karşıya kaldı"

"Yüzde 100 kendilerini verememiş olmalarına rağmen ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalıştılar. Onlara ne kadar teşekkür etsem az" diyen kırmızı-beyazlı takımın teknik direktörü, şöyle devam etti:
"Dünya sahnesine çıktılar. Yargılamalarla karşı karşıya kaldılar. Kendimle ilgili ise bu deneyim çok taze, her şey çok yeni, bilmiyorum. Bundan sonraki maçı düşünüyorum. Önemli olan yarınki maça odaklanmak. Zor bir tecrübe oldu. Lojistik açıdan dahi çok zordu. 2002'deydi benim buna benzer kupa tecrübem. Her zaman bir şeyler öğrenirsiniz. Hem değerlendirmeleri hem de sonucu dikkate almak önemli. Mutlaka gelecekte bunun faydasını görürsünüz."

İHA

Kaynağa Git

İlgili Haberler