Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmelerin anbean takip edildiği, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarla sürekli temas halinde olunduğu bildirdi.
Son olarak 21 Haziran sabahı 2 geminin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldığını aktardı.
Bakan Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşın görev yaptığı, bu gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığını ifade etti.
Uraloğlu, vatandaşların ve gemilerin güvenliği için tüm tedbirlerin alındığını ve sürecin yakından takip edildiğini belirtti.
Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz.
— Abdulkadir URALOĞLU (@a_uraloglu) June 23, 2026
Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı’nı… pic.twitter.com/syKEICpmnP