Ana içeriğe geç

Harcama limitleri açıklandı

TFF, 2026-2027 sezonu Süper Lig takımlarının harcama limitlerini açıkladı.

Harcama limitleri açıklandı
Maçkolik
16

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Kulüp Lisans Kurulu, Süper Lig ekiplerinin 2026-2027 sezonu harcama limitlerini belirledi.

TFF'den yapılan açıklamaya göre ligde son 4 sezonun şampiyonu Galatasaray, 9 milyar 6 milyon 596 bin 835 TL ile en fazla harcama limitine sahip takım oldu.

Fenerbahçe; 6 milyar 330 milyon 32 bin 702 TL ile ikinci, Beşiktaş; 4 milyar 123 milyon 397 bin 974 TL ile üçüncü, Trabzonspor ise 2 milyar 530 milyon 783 bin 285 TL ile dördüncü sırada yer aldı.

Alanyaspor, 571 milyon 608 bin 883 TL ile en düşük harcama limitine sahip takım oldu.

TFF'den yapılan duyuruda şu ifadelere yer verildi:

TFF Kulüp Lisans Kurulu, 22 Haziran 2026 tarihli toplantısında 2026-2027 Sezonu Süper Lig Takım Harcama Limitlerini belirledi.

30 Aralık 2022 tarihinde yürürlüğe giren Kulüp Lisans ve Finansal Sürdürülebilirlik Talimatı'nın 121. maddesi kapsamında, Ek XIII'de yer alan usullerle belirlenen Süper Lig Takım Harcama Limitleri şu şekilde hesaplandı:

Kulüp Lisans ve Finansal Sürdürülebilirlik Talimatı'nın EK XIII D Maddesinde belirtildiği üzere, Kulüp Lisans ve Finansal Sürdürülebilirlik Talimatı EK XIII/D bendine göre T sezonunda Süper Lig'de yer almamış kulüplerin profesyonel futbol takımı harcama limitleri T sezonunu Süper Lig'i 7-15 sıralarında tamamlamış kulüpler için T+1 sezonu için onaylanan takım harcama limitlerinin (harcama tutarı en yüksek ve en düşük takım dahil edilmeyerek) ortalaması alınmak sureti ile hesaplanacağı belirtilmiştir.

Kulüp Lisans ve Finansal Sürdürülebilirlik Talimatı' nın EK XIII E Maddesinde belirtildiği üzere, kulüpler için belirlenen takım harcama limitleri belirtilen gerekçeler ve usullerle, 15 Aralık tarihine kadar yapılacak başvurular ve her iki transfer ve tescil döneminin son günü en geç saat 18.00'e kadar yapılacak başvurular üzerine Kulüp Lisans Kurulu tarafından artırılabilir.

Kaynağa Git

İlgili Haberler