Geçtiğimiz hafta sonu düzenlenen YKS sınavına geç kalan öğrenciler gündem olmuştu.
Özellikle bir öğrencinin saniyelerle sınavı kaçırması ve okul görevlisinin kapıyı kapatması çok konuşulmuştu.
Türkiye Gazetesi’nden Mahmut Özay’ın haberine göre, ÖSYM tartışılan “15 dakika” kuralında değişiklik yapmayı düşünmüyor.
ÖSYM, güvenlik riski nedeniyle bu kuralın elzem olduğunu düşünüyor.
Bir sınav klasiği olan geç kalmalar ise yine sosyal medyada konuşulmuştu.
Özellikle bir öğrencinin saniyelerle sınavı kaçırması, okul görevlisinin öğrencinin gözlerinin içine bakarak kapıyı kilitlemesi gündem olmuştu.
Kamu Denetçiliği Kurumu, 2017 yılında verdiği tavsiye kararında ölçülü davranılması gerektiğini belirtmiş, geç kalan adayların başka salonlarda sınava alınması önerisi tartışılmıştı.
Ancak Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), bu öneriye net bir şekilde karşı çıkıyor.
Her aday için fotoğraflı ve tek cevap kâğıdı basılıyor.
Başka salona geçiş, kimlik ve evrak eşleşmesini engelliyor.
Geç kalan adayın başka salona alınması, başkası yerine sınava girme gibi usulsüzlüklere zemin hazırlıyor.
Özel salon uygulaması, birbirini tanıyan adayların bilerek geç kalıp aynı salonda toplanarak kopya çekmesini teşvik edebilir.
Bu adaylara ayrı sınav yapılması hâlinde soruların eş değerliği sağlanamıyor, bu da sıralama adaletini bozuyor.
Zamanında gelen adaylar açısından, geç kalanlara ayrıcalık tanındığı algısı oluşuyor ve sınav adaleti sarsılıyor.
ÖSYM’ye göre sınava alınmamak bir ceza değil, ihmalin sonucu.
Milyonların katıldığı bir sınavda kuralı esnetmek kaosa yol açar.
ÖSYM Çok Tartışılan "15 Dakika" Kuralı İçin Taviz Vermiyor: Sebep Güvenlik Riski
YKS'de geç kalan öğrenciler gündem olunca ÖSYM'nin "15 dakika" kuralı tartışma yaratmıştı. ÖSYM'nin güvenlik gerekçesiyle kuralı uyguladığı ortaya çıktı.
Onedio
16