Ana içeriğe geç

1 Temmuz'da başlıyor! DOA sistemi 81 ilde uygulanacak

Türkiye genelinde içecek ambalajlarının geri dönüşümünü hedefleyen Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sistemi, 1 Temmuz'da ulusal çapta hayata geçiyor. Otel, restoran ve kafeleri kapsayan HOREKA işletmelerinin kritik rol üstleneceği sistemde, işletmeler Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) üzerinden kayıt olarak topladıkları her DOA logolu ambalaj için 0,20 lira teşvik bedeli alacak.

1 Temmuz'da başlıyor! DOA sistemi 81 ilde uygulanacak
Akşam
16

TÜÇA'dan yapılan yazılı açıklamaya göre, sistemin sahadaki önemli bileşenlerinden biri olan, otel, restoran ve kafeleri kapsayan HOREKA işletmeleri, günlük tüketimin yoğun olduğu noktalar olarak sürece kritik katkı sunmaya hazırlanıyor. Bu işletmelerin, kurulacak sistemlerle ambalajların kaynağında ayrıştırılarak geri dönüşüm zincirine dahil edilmesinde önemli rol üstlenmesi planlanıyor.

Sisteme dahil olan işletmeler, birlikte çalışacakları saha operatörlerini Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) üzerinden belirleyebilecek. İşletmelerde biriktirilen DOA logolu ambalajlar, yetkili operatörler tarafından düzenli olarak toplanarak geri dönüşüm süreçlerine yönlendirilecek.

Her DOA logolu ambalaj için işletmelere 0,20 lira teşvik bedeli ödenecek ve tüm süreç dijital altyapı üzerinden anlık olarak takip edilecek. Böylece toplama, taşıma ve geri kazanım aşamalarında şeffaflık ve izlenebilirliğin sağlanması hedefleniyor.

Sistemin yaygınlaşmasıyla içecek ambalajı ham maddesi ithalatında yüzde 35 ila 40 oranında azalma beklenirken yıllık yaklaşık 30 milyar liralık ekonomik katkı öngörülüyor. Ayrıca 37 bin ton sera gazı emisyonu azaltımı, 1,3 milyar kilovatsaat enerji tasarrufu ve 3,6 milyon varil petrol kullanımının önlenmesi hedefleniyor.

DOA Sistemi'ne katılan HOREKA işletmeleri, DBYS üzerinden kayıt oluşturarak yetkili saha operatörünü belirleyecek, işletmelerde biriken ambalajları ayrı toplayarak sisteme dahil edecek.

- "İŞLETMELERİMİZİ BU DÖNÜŞÜMÜN AKTİF BİR PARÇASI OLMAYA DAVET EDİYORUZ"

TÜÇA Başkanı Nurullah Öztürk, DOA Sistemi'nin çevre, ekonomi ve kaynak yönetimi alanlarında güçlü bir dönüşüm ortaya koyduğunu belirterek, şunları kaydetti:

"DOA Sistemi ile vatandaşlarımızı, işletmelerimizi, üreticilerimizi ve geri dönüşüm sektörünü aynı hedef etrafında buluşturuyoruz. Daha temiz bir çevre, daha verimli kaynak kullanımı ve daha güçlü bir döngüsel ekonomi için yürüttüğümüz bu dönüşümün başarısı, tüm paydaşlarımızın katılımıyla mümkün olacak. Türkiye'nin kaynaklarını koruma seferberliğinde HOREKA işletmelerimizin katkısını son derece değerli buluyoruz. İşletmelerimizi DBYS kayıt süreçlerini tamamlayarak DOA Sistemi'ne dahil olmaya ve bu dönüşümün aktif bir parçası olmaya davet ediyoruz. 1 Temmuz'da başlayacak ulusal entegrasyon süreciyle birlikte hep birlikte daha güçlü, daha yaygın ve daha etkili bir geri dönüşüm ağı oluşturacağımıza inanıyoruz."

Kaynağa Git

İlgili Haberler