Ana içeriğe geç

Azizi: ‘ABD’nin İran’ı suçlama oyunu artık işe yaramıyor’

İran, ABD'nin diplomatik süreçleri sabote ederek düzenlediği saldırılara sert tepki gösterdi. Egemenlik haklarından taviz vermeyeceğini açıklayan Tahran, müzakereleri ihlal eden Washington'ın askeri dayatmalarına boyun eğmeyeceğini ve saldırganlığın bedelinin pişmanlık olacağını ilan etti.

Azizi: ‘ABD’nin İran’ı suçlama oyunu artık işe yaramıyor’
Aydınlık
16

Diplomatik kanalların açık olduğu ve taraflar arasında müzakerelerin yürütüldüğü bir dönemde, ABD ordusunun Hürmüz Boğazı'ndaki bir olay üzerinden İran topraklarındaki hedeflere yönelik gerçekleştirdiği saldırı, Tahran'da "egemenlik ihlali" olarak karşılandı. Washington'ın suçlama oyunlarına ve askeri dayatmalarına boyun eğmeyeceğini ilan eden İran yönetimi, egemenlik haklarını koruma konusundaki kararlılığını hem diplomatik hem de askeri sahada ortaya koydu.

‘ABD GÜVENİLMEZ BİR MÜZAKERE ORTAĞI OLDUĞUNU KANITLADI’

İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, ABD yönetiminin uluslararası hukuk ve mutabakat ilkelerini çiğnediğini vurguladı. ABD’nin diplomatik süreçlerin ortasında bir kez daha saldırganlığa sığındığını belirten Azizi, "Başarısız ABD Başkanı, müzakere veya ateşkes ilkelerine hiçbir bağlılığının olmadığını gösterdi" dedi.

İran’ın bölgesel haklarından geri adım atmayacağını ifade eden Azizi, Washington yönetimine yönelik şu uyarıda bulundu:

"Ateşkesin bu pervasızca ihlali, her zaman olduğu gibi onların geri adım atmasına ve pişmanlık duymasına yol açacaktır. ABD’nin İran’ı suçlama oyunu artık işe yaramıyor."

SAHADA MEŞRU MÜDAFAA YANITI

ABD’nin varılan mutabakatın hükümlerini açıkça ihlal etmesi ve taahhütlerine uymaması üzerine, İran askeri kanadı da meşru müdafaa hakkını devreye soktu. İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), devlet televizyonundan yaptığı resmi açıklamada, mutabakatı çiğneyen Washington yönetimine yanıt olarak Körfez bölgesindeki ABD askeri üslerine misilleme saldırıları düzenlendiğini duyurdu.

Açıklamada, "Saldırganlık tekrarlanırsa, vereceğimiz karşılık bundan çok daha kapsamlı ve şiddetli olacaktır" ifadelerine yer verildi.

ABD TEHDİT DİLİNİ SÜRDÜRÜYOR

Gerilimi tırmandıran taraf olan ABD ise, Hürmüz Boğazı'ndaki bir ticari gemiye yönelik kaynağı belirsiz saldırıyı bahane ederek başlattığı operasyonu savunmaya çalıştı. ABD Başkan Yardımcısı James David Vance, yaptıkları saldırının ardından mutabakata sadık kaldıklarını iddia ederek, "İtirazları varsa telefonu açıp bizimle görüşebilirler" şeklinde çelişkili bir açıklamada bulundu. Vance, diplomatik çözüm yerine "Şiddete şiddetle karşılık verilecektir" diyerek tehdit dilini sürdürdü.

Kaynağa Git

İlgili Haberler