Samsun — Devrimci Emekli Sendikası (Emekli-Sen) Samsun ve Atakum şubeleri, düzenledikleri yürüyüşle emekli aylıklarının yükseltilmesini ve yaşam koşullarının iyileştirilmesini talep etti. Eylemde, ekonomik krizin faturasının emeklilere çıkarıldığı belirtilirken, temmuz ayında emekli maaşlarına yüzde 50 zam yapılması istendi.
Devrimci Emekli-Sen Samsun ve Atakum şubelerinin çağrısıyla saat 17.30'da Samsun Şehir Kulübü önünde toplanan emekliler, Ağabali Caddesi, Gazi Caddesi ve Cumhuriyet Caddesi üzerinden Cumhuriyet Meydanı'na yürüdü.
Yürüyüşte emeklilerin taleplerini içeren döviz ve pankartlar taşınırken, eyleme emekli sendikalarının yanı sıra emek ve demokrasi güçleri ile KESK ve Kamu-İş üyeleri de destek verdi. Eylem boyunca "TÜİK yalan, ücretler gerçek", "NATO'ya değil emekliye bütçe", "Katil NATO işbirlikçi AKP", "AKP mezara, halk iktidara", "Birleşe birleşe kazanacağız", "Direne direne kazanacağız", "Kurtuluş yok tek başına ya hep beraber ya hiçbirimiz", "İnsanca yaşamak istiyoruz" sloganları atıldı. Cumhuriyet Meydanı'nda basın açıklamasını Devrimci Emekli-Sen Samsun Şube Başkanı Arif Kutlu okudu.
"Emekliler açlık ve sefalet düzenine mahkûm ediliyor"
Kutlu, dünyada emperyalist politikaların savaş ve çatışmaları derinleştirdiğini belirterek, Türkiye'de de demokratik hakların gerilediğini söyledi. "Ülkemizde demokratik kurum ve kurallar giderek aşınmakta, seçilmiş siyasetçiler ve yerel yöneticiler kanıtlanmamış gerekçelerle gözaltına alınıp tutuklanmakta, hak arayanlara baskı uygulanmakta, grevler yasaklanmaktadır" diyen Kutlu, son dönemde yaşanan siyasi gelişmelerin kaygı verici olduğunu ifade etti.
Emeklilerin ise yaşanan ekonomik kriz içinde açlık ve yoksulluğa itildiğini söyleyen Kutlu, "Yıllardır söylemediğimiz söz, yapmadığımız basın açıklaması, yürüyüş, miting ve eylem kalmadı. AKP iktidarı bizim sorunlarımız karşısında adeta üç maymunu oynuyor. Bizleri görmüyor, duymuyor, sorunlarımızı bilmiyormuş gibi davranıyor" dedi.
"Emeklileri yoksullaştıran politikaları biliyoruz"
AKP iktidarının emeklileri yoksullaştıran politikalar izlediğini ifade eden Kutlu, "Biz onları 5510 sayılı yasadan, aylık bağlanma oranlarını düşürmelerinden, emeklilik yaşını yükseltmelerinden, TÜİK'in açıkladığı düşük enflasyon oranlarından, seyyanen zammı emeklilerden esirgemelerinden, 3600 ek gösterge sözünü yerine getirmemelerinden ve intibak yasasını çıkarmamalarından tanıyoruz" diye konuştu.
Temmuz ayında yapılacak maaş artışının yetersiz kalacağını belirten Kutlu, "2026 yılı için hedeflenen yıllık enflasyon daha ilk altı ay dolmadan gerçekleşti. Bu nedenle temmuz ayında tüm emeklilerin aylıklarına yüzde 50 oranında zam yapılmasını talep ediyoruz" dedi. Kutlu, taleplerini şu şekilde sıraladı;
- 5510 Sayılı Kanun'da emekli aylıklarının hesabını düzenleyen maddeler eski haline getirilmeli, kısıtlayıcı hükümler kaldırılmalıdır.
- En düşük emekli aylığı asgari ücret düzeyine yükseltilmeli, asgari ücretin altında emekli aylığı alan kalmamalıdır.
- En düşük emekli aylıklarına yapılan iyileştirmeler tüm emeklilere yansıtılmalı, aylıkları tabanda eşitleyen uygulamalardan vazgeçilmelidir.
- İntibak yasası çıkarılarak farklı dönemlerde emekli olanlar arasındaki maaş farkı giderilmelidir.
- Kamu çalışanlarına yapılan tüm ödemeler emekli keseneğine yansıtılmalıdır.
- Seyyanen zam kamu emeklilerine de verilmelidir.
- 3600 ek gösterge tüm birinci derece kamu çalışanlarını kapsayacak şekilde düzenlenmelidir.
- Bayram ikramiyeleri en az asgari ücret düzeyine çıkarılmalı ve hak sahipleri dahil herkese eşit ödenmelidir.
- Sağlıkta katkı payları kaldırılmalı, diş ve implant tedavileri ücretsiz olmalıdır.
- Emeklilerin sendikal örgütlenmesi önündeki engeller kaldırılmalıdır.
- 28 bin 75 lira olarak belirlenen asgari ücret insanca yaşam koşullarına uygun seviyeye yükseltilmeli ve temmuz ayında güncellenmelidir.
Kutlu, "Bu taleplerimizden asla vazgeçmeyeceğiz. Alana kadar mücadelemiz sürecektir. Direne direne kazanacağız. Kurtuluş yok tek başına, ya hep beraber ya hiçbirimiz" dedi.