Ana içeriğe geç

Akkuyu’da kritik eşik aşıldı: İnşaat tamamlandı

Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin 1’inci ünitesinde tüm inşaat çalışmaları tamamlandı. Reaktörde soğuk hidrostatik testler başlarken, sıcak ve soğuk test hazırlıkları devam ediyor. Rosatom, işletmeye alma sürecinin birkaç hafta içinde başlayabileceğini açıkladı. Santralde görev yapacak 1930 personelin yüzde 40’tan fazlasını Türk vatandaşları oluşturuyor.

Cnn Türk
16

Akkuyu Nükleer Güç Santrali'nin 1'inci güç ünitesinde tüm inşaat çalışmaları tamamlandı. Santralde, reaktörün devreye alınması öncesindeki en önemli aşamalardan olan soğuk ve sıcak testlere yönelik hazırlıklar ise aktif şekilde sürdürülüyor.

Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom'un Genel Müdürü Aleksey Likhachev, santralde gelinen son duruma ilişkin açıklamalarda bulundu.

Akkuyu’da kritik eşik aşıldı: İnşaat tamamlandı

SOĞUK HİDROSTATİK TESTLER BAŞLADI

Likhachev, inşaat çalışmalarının tamamlandığını belirterek, reaktörde soğuk hidrostatik testlerin gece saatlerinde başladığını açıkladı.

"İnşaat çalışmaları tamamlandı. Gece saatlerinde reaktörde soğuk hidrostatik testler başladı ve bu çalışmaların önümüzdeki birkaç hafta içinde tamamlanması planlanıyor. İşletmeye alma operasyonlarının başlamasına yalnızca birkaç hafta kalacak. Gerçekleştirilen tüm çalışmaların sonuçlarına göre kapsamlı bir değerlendirme yapılacak ve son aşamaya ilişkin gerekli düzenlemeler hayata geçirilecek. Bu süreç, 42 kilometrelik bir maratonun son 100 metresine benziyor. Artık son düzlüğe girilmiş durumda." dedi.

KRİTİK MONTAJ AŞAMALARI TAMAMLANDI

Temsili yakıtın yüklenmesinin ardından uzman ekipler, koruyucu boru bloğu ile reaktör üst bloğunun montajını da tamamladı. Böylece reaktör tesisinin soğuk ve sıcak testlere hazırlanması sürecindeki en kritik aşamalardan biri başarıyla geride bırakılmış oldu.

PERSONELİN YÜZDE 40'INDAN FAZLASI TÜRK VATANDAŞI

Rosatom Genel Müdürü Likhachev, işletmeye alma sürecinin en önemli unsurlarından birinin de görev yapacak personelin hazır hale gelmesi olduğunu vurguladı.

"Son hazırlık sürecinin en önemli unsurlarından biri de işletme personelinin göreve başlamasıdır. 1'inci güç ünitesinde görev yapacak personel sayısı 1930 kişidir. Bu uzmanların yüzde 40'tan fazlasını Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları oluşturuyor. Bu durumdan büyük gurur duyuyoruz." ifadelerini kullandı.

Akkuyu’da kritik eşik aşıldı: İnşaat tamamlandı

ROSATOM HEYETİ SAHADA İNCELEMELERDE BULUNDU

Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom'un Genel Müdürü Aleksey Likhachev başkanlığındaki heyet, Akkuyu Nükleer Güç Santrali'ni ziyaret ederek işletmeye alma çalışmalarını yerinde inceledi. Santralde yürütülen test ve hazırlık süreçlerinin tamamlanmasının ardından, 1'inci ünitenin devreye alınmasına yönelik son aşamalara geçilmesi planlanıyor.

Kaynağa Git

İlgili Haberler