Ana içeriğe geç

Hürmüz Boğazı'nda trafik normalleşiyor

ABD ile İran arasındaki gerilimin azalmasıyla birlikte, armatörler ve ticaret şirketleri küresel petrol ticaretinin en kritik geçiş noktası olan Hürmüz Boğazı’nı yeniden yoğun şekilde kullanmaya başladı.

Hürmüz Boğazı'nda trafik normalleşiyor
Bloomberg HT
16

ABD ile İran arasında geçen hafta varılan geçici anlaşmanın Hürmüz Boğazı'ndaki ticari trafiğin önünü açmasıyla, su yolundaki lojistik kriz hızla dağılıyor.

Salı sabahı itibarıyla konvansiyonel ve açık takip sinyallerine yansıyan verilere göre, yedi büyük tankerin boğazda açıkça pozisyon bildirdiği görüldü.

Bu gemiler arasında, Basra Körfezi’nden ayrılan ve tam yükle seyreden İran menşeili olmayan iki süpertanker ile ihraç rotasındaki üç ürün tankeri yer alıyor. Boğazın diğer yönünde ise İran bayraklı iki Suezmax tipi geminin geçişe yaklaştığı izlendi.

Gemilerin kimliklerini ve rotalarını gizleme ihtiyacı duymadan açıkça sinyal göndermesi, deniz ticareti güvenliğinin yeniden tesis edildiğinin en somut göstergesi olarak kabul ediliyor.

Son günlerde körfez ile küresel alıcılar arasındaki bağı kuran bu stratejik su yolundan milyonlarca varil ham petrolün yanı sıra bölgeye giriş yapan doğalgaz tankerlerinin de güvenle geçtiği gözlemlendi.

Petrol fiyatları savaş öncesi seviyelere yaklaştı

Hürmüz Boğazı’ndaki olumlu tablonun yanı sıra Washington ile Tahran yönetimleri arasında kalıcı bir barış zeminine ulaşılması amacıyla İsviçre’de yürütülen diplomatik görüşmeler, küresel enerji piyasalarında sert satışları beraberinde getirdi.

Yaşanan jeopolitik dekompresyonun etkisiyle Brent petrolün varil fiyatı salı günü 77 doların altına kadar geriledi.

Kaynağa Git

İlgili Haberler