Ana içeriğe geç

Halil Ergün'den Atatürkçüleri hedef aldı: ''Her haltı Atatürkçüyüm diyenler yiyor!''

79 yaşındaki ünlü oyuncu Halil Ergün, katıldığı YouTube programında Türkiye'deki Atatürkçüleri ve 2010 anayasa referandumunu hedef alan çarpıcı açıklamalarda bulundu. Kendisinin Atatürkçü olmadığını belirten ünlü sanatçı, 'Her haltı bu ülkede Atatürkçüyüm diyenler yiyor' sözleriyle sosyal medyada büyük bir tartışmanın fitilini ateşledi.

Halil Ergün'den Atatürkçüleri hedef aldı: ''Her haltı Atatürkçüyüm diyenler yiyor!''
Haber3
16

Türk sinema, dizi ve tiyatro dünyasının 79 yaşındaki usta ismi Halil Ergün, katıldığı bir YouTube programında Türkiye'deki Atatürkçü kesimleri hedef alan ve açıklamalarda bulundu.

'Nil Gülsüm ile Maksat Muhabbet' adlı programda konuşan ünlü oyuncu, kendisinin Atatürkçü olmadığını belirterek, "Her haltı bu ülkede Atatürkçüyüm diyenler yiyor" ifadelerini kullandı.

Cumhuriyet'in kuruluş sürecinin tarihsel şartlar çerçevesinde doğru anlaşılması gerektiğini savunan usta sanatçının bu açıklamaları, kısa sürede sosyal medyada büyük bir tartışma başlatarak gündemin en üst sıralarına yerleşti.

"Mustafa Kemal Gökten Zembille İnmedi"

Program sunucusu Nil Gülsüm’ün, neden özellikle "Atatürk" ifadesi yerine "Mustafa Kemal" demeyi tercih ettiğine dair sorusunu yanıtlayan Halil Ergün, kavramların yanlış kullanıldığını savundu.

Ergün, "Ya Atatürk'ü sence... Ya üç sene kullandığı, soyadı kanununda zaten hasta olan bir adamcağızın şeyi... Herkes Atatürk, her halta Atatürkçülük yapanlar oluyor biliyorsunuz değil mi yanlışlıkla? Mustafa Kemal ve arkadaşları..." diyerek kavramların popülist şekilde suistimal edildiğini ima etti. Cumhuriyet'in köklerine dikkat çeken ünlü oyuncu, "Hepimiz, biz imparatorluk çocuklarıyız. Yani kolay, gökten zembille inmedi Mustafa Kemal" dedi.

"2010 Referandumunda Büyük Bir Keyifle Evet Oyu Verdim"

Türkiye'de yargı sisteminin dönüşümüne ve kritik kadrolara sızılmasına zemin hazırladığı gerekçesiyle yıllardır tartışma konusu olan 2010 anayasa referandumuna da değinen Halil Ergün, o dönemki tercihini arkasında durarak savundu. Siyasi duruşundan geri adım atmadığını belirten usta sanatçı, "Anamı babamı da aldım gidip oy kullandım. O referandum 12 Eylül ile bir hesaplaşmaydı" diyerek o dönem büyük bir keyifle 'evet' oyu kullandığını açıkladı.

"Yetmez Ama Evet" Tartışması Yeniden Alevlendi

Halil Ergün, 2010 yılındaki anayasa referandumu sürecinde "Yetmez ama evet" diyerek değişiklik paketini destekleyen sol ve sosyal demokrat aydınlar arasında yer alması nedeniyle de uzun süre eleştirilerin hedefi olmuştu. O dönem kendisini sert bir dille hedef alan ulusalcı ve Atatürkçü çevrelerin karşısında duran ünlü oyuncu, askeri ve bürokratik vesayet odaklarının kırılması gerektiğini savunmuştu.

Kaynağa Git

İlgili Haberler