Ana içeriğe geç

Ambalaj atıklarıyla ekonomiye 30 milyarlık katkı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı koordinasyonunda, Türkiye Çevre Ajansı (TÜÇA) tarafından yürütülen Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sistemi, 1 Temmuz’da ulusal entegrasyon sürecine geçiyor.

Ambalaj atıklarıyla ekonomiye 30 milyarlık katkı
Posta
16

81 il ve 973 ilçede uygulanacak sistemle, DOA logolu içecek ambalajlarının toplanarak yeniden ekonomiye kazandırılmasını amaçlıyor. Bu süreçte HOREKA (otel, restoran ve kafe) işletmeleri de kendi bünyelerinde tüketilen DOA logolu ambalajları ayrıca biriktirerek sisteme kazandıracak.

YÜZDE 40’A VARAN AZALMA

Sistemle ilgili bilgi veren Türkiye Çevre Ajansı Başkanı Nurullah Öztürk, “Sistemin yaygınlaşmasıyla içecek ambalajı hammaddesi ithalatında yüzde 35 ila 40 oranında azalma sağlanması öngörülüyor. Türkiye ekonomisine yıllık yaklaşık 30 milyar liralık katkı sunması beklenen sistemin; yaklaşık 37 bin ton sera gazı emisyonunun azaltılmasına, 1.3 milyar kilovatsaat enerji tasarrufu sağlanmasına ve 3.6 milyon varil petrol kullanımının önlenmesine katkı sunması hedefleniyor” dedi.

SİSTEME NASIL DAHİL OLUNUYOR?

HOREKA işletmeleri dbys.gov.tr web sitesi üzerinden kayıt oluşturacak.

İşletmeler birlikte çalışacakları yetkili saha operatörünü belirleyecek. vİşletmelerde tüketilen DOA logolu ambalajlar ayrı olarak biriktirilecek.

Biriktirilen ambalajlar seçilen operatöre teslim edilecek.

Sisteme teslim edilen her DOA logolu ambalaj için işletmelere 0.20 TL teşvik bedeli ödenecek.

Operatörler toplama, taşıma ve doğrulama süreçlerini yürütecek.

Tüm operasyonlar dijital altyapı üzerinden anlık olarak takip edilecek.

Kaynağa Git

İlgili Haberler