Ana içeriğe geç

Osmaniye'de pastane 53 kişiyi hastanelik etti

Osmaniye'de bir işletmeden satın alınan pasta ve kremalı tatlıları tükettikten sonra rahatsızlanan 53 kişi, gıda zehirlenmesi şüphesiyle hastanelere başvurdu. Olayın ardından Valilik harekete geçerken, işletmeden ve imalathaneden numuneler alındı. Soruşturma kapsamında gözaltına alınan 2 şüpheli ise adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Osmaniye'de çok sayıda kişiyi etkileyen gıda zehirlenmesi şüphesi paniğe neden oldu. Kentte faaliyet gösteren bir işletmenin farklı şubelerinden satın alınan pasta ve kremalı tatlıları tükettikten sonra rahatsızlanan 53 vatandaş, bulantı ve kusma şikayetleriyle hastanelere başvurdu. İhbarların ardından Osmaniye Valiliği koordinasyonunda geniş çaplı inceleme başlatıldı. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, işletmenin şubeleri ile üretim yapılan imalathanede denetim gerçekleştirerek pasta ve tatlılardan numune aldı. Alınan örnekler kesin inceleme için yetkili laboratuvara gönderildi. Valilikten yapılan açıklamada, olayın hem idari hem de adli yönüyle titizlikle soruşturulduğu belirtildi. Hastanelere başvuran 53 kişiden 25'i tedavilerinin ardından taburcu edilirken, 28 kişinin tedavisi ise sağlık kuruluşlarında devam ediyor. Yetkililer, hastaların hiçbirinin hayati tehlikesinin bulunmadığını bildirdi. Soruşturma kapsamında gözaltına alınan 2 şüpheli, işlemlerinin ardından çıkarıldıkları mahkemece adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Osmaniye Valisi Mehmet Fatih Serdengeçti de yaptığı açıklamada vatandaşların sağlığının öncelikleri olduğunu belirterek, "Süreç ilgili kurumlarımızın koordinasyonunda bütün yönleriyle takip edilmektedir. Hayati tehlikesi bulunan vatandaşımız yoktur." ifadelerini kullandı. Laboratuvardan çıkacak analiz sonuçlarının ardından zehirlenmenin kesin nedeni netlik kazanacak.

Osmaniye'de pastane 53 kişiyi hastanelik etti
Yeni Şafak
Kaynağa Git

İlgili Haberler